در تعطیلات آخر هفته ی قبل، صدها هکر برای ساخت برنامه های جدید در TechCrunch دور هم جمع شدند.

[ylwm_vimeo]42982223[/ylwm_vimeo]

برنامه نویسان و طراحان در آخر هفته ی گذشته داخل یک سالن بزرگ غارمانند دور هم جمع شدند. آن ها 24 ساعت زمان داشتند تا چیزی بسازند، هرچیزی؛ با کیبرد و کد. بیشتر آن ها با خود لپ تاپ آورده بودند. بعضی ها هم کامپیوترهای رومیزی کامل، با چند مانیتور و کیبورد ارگونومیک داشتند. برخی دیگر هم کیسه خواب و تخت های تاشو آورده بودند که خیلی به کارشان نیامد.

روز هک، که از عصر شنبه تا صبح روز یکشنبه ادامه داشت در پی کنفرانس استارت آپ سه روزه TechCrunch  برنامه ریزی شده بود. سه مورد از بهترین هک ها جایزه خود را در طول هفته می گیرند، اما حمایت کنندگان این برنامه هم جایزه های ملموس تری اهدا کردند؛ مثل جعبه ی اپل با 1000 دلار پول نقد داخل آن.

از صدها برنامه ای که توسط هکرها به نمایش گذاشته شد, نیمی شان در طول شب به انجام رسید. این تیم ها پروژه های خود را درمورد وب و برنامه های اندروید و آی فون عرضه کردند. هیئتی از داوران و حمایت کنندگان، برای این 92 تیم دور هم جمع شده بودند. حامیان جایزه های خود را اعطا کردند و داوران هم برنده ها را اعلام:

رتبه اول: Thingscription وب سایتی که از طریق اشتراک، هر چیزی را، از تیغه های اره گرفته تا پوشک بچه، به فروش می رساند.

رتبه دوم: Poachbase یک برنامه ی تحت وب که به کارفرمایان در به دست گرفتن مدیریت و شکار کردن شرکت های در حال ورشکستگی کمک می کند.

رتبه سوم: PractiKhan سایتی برای معلمان جهت ایجاد نمونه سوالات و طرح های تدریس.

stalkbook

 رونوشت

Jeffery Bennet: بیایید هک کردن رو شروع کنیم.

Jeffery Bennet: این 24 ساعت زمان برای ساخت یه چیزی از چرکنویسه. خودشه. چاقو هاتو تیز کن و شروع کن به کار کردن.

Svetlana Reznick: این اولین باریه که در «روز هک» شرکت می کنم. از این که این جا هستم واقعا هیجان زده شدم. واقعا معرکه س.

Peter Verrillo: ما کاملا آماده ایم. کیسه خواب و تخت تاشو هم آوردیم تا هر وقت که نیاز شد و خسته شدیم، یکی دو ساعتی بخوابیم. چون فردا واقعا یه روز طولانیه.

Jeffery Bennet: خب، من برای مسابقه ی فردا خیلی هیجان دارم. همیشه یه چیزای خیلی خیلی عالی از توش درمیاد و این که داری راجع به اون یه روز قبل از شروعش حرف می زنی واقعا هیجان انگیزه. این مسابقه ایه که تو هیچ جای دنیا همتا نداره.

18 ساعت بعد از شروع

Jeffery Bennet: الان ساعت 8:47 صبحه و ما تمام شب رو این جا بودیم.

Peter Verrillo: یه سری از گروه ها این جا رو ترک کردند. شاید خسته شدند؛ شاید هم کارشون رو تموم کردن و زود رفتن. ما هم یه کارایی انجام دادیم. این بچه ها واقعا عالی هستن. اون ها تمام شب رو این جا موندن و تو این چند ساعت برنامه های محشری نوشتن.

Cem Kozinoylu: واقعا خوب بود. چون تو یه استارت آپی داشتی و فقط به اون فکر می کردی و زمانی برای اختصاص دادن به پروژه های جانبی صرف نمی کردی. ما هم گفتیم چرا این جا نیاییم تا 24 ساعت وقت بگذاریم و تلاشمون رو بکنبم. شاید از کارمون خوششون بیاد؛ شاید هم ازمون متنفر بشن. چیزی که ما انجام می دیم اینه که جایی میریم که دوستانمون هم قراره برن اون جا. همچنین ما نمره می گیریم. یه نمره ی وی آی پی. بنابراین می تونیم خودمون رو بر مبنای این نمره با دوستانمون مقایسه کنیم.

Kivanc Anar: ما ایده ای نداشتیم. شروع کردیم به اجرای طوفان ذهنی و بالاخره 6 عصر تصمیم گرفتیم. WhisperYou:در اصل یه سیستم پیام صوتی زمان بندی شده است. شما در واقع پیام های صوتی تون رو زمان بندی می کنید و نرم افزار اون ها رو به موقع تحویل میده. کلا 13 ساعت زمان صرف این کار کردیم.

Jeffery Bennet: می خواهیم ظرف 15 دقیقه پروژه ها رو جمع آوری کنیم و بعد به داوری بگذاریم. الان خواهیم دید که هکرهای واقعی امشب چه کسانی هستند.

ارائه

92 تیم هک

Jeffery Bennet: خب… ما الان این جا شماره 42 رو داریم. حالا شماره 26. این هم از 38 و …

و برنده امشب…

Jeffery Bennet: و اون برنده thingscription هست. تبریک می گم. خودشه. کارتون عالی بود بچه ها…

اما مورمور کننده ترین هک هم تعلق می گیرد به…

Oliver: سلام. من الیور هستم…

Sam: من هم سام هستم. ما همدیگه رو اصلا نمی شناسیم…

Oliver: دیشب تو بار با یه دختر ناز آشنا شدم. و امروز می خوام باهاش قرار بذارم البته اگه مثل دیشب ناز باشه. ما تو فیس بوک هم دوست نیستیم البته …

Sam: تازگی ها من و دوست دخترم به هم زدیم. و اون من رو از لیست دوست هاش تو فیس بوک حذف کرد…

Oliver: بعد ما عضو Stalkbook شدیم. حالا من می تونم مشخصات اون دختر ناز رو با اعتبار سام ببینم.

Sam: و من می تونم به صورت آپدیت ببینم که دوست دختر سابقم با اعتبار الیور چی کارا می کنه.

Stalkbook: شما دوست نیستید؟ این که مشکلی نیست…

 + منبع