سرعت بخشیدن به آندروید

بازار بزرگ اشتراکی و آزاد آندروید، آن را هدفی برای مهاجمین می‌­سازد. اما با اندکی تنظیمات بهتر می­توانید باعث سرعت بخشیدن، بهینه سازی و ایمنی سیستم عامل گوشی خود شوید.

کاربران آیفون علاقه زیادی به مباهات و رجزخوانی در مورد گوشی­های هوشمند خود دارند. هنگام عرضه گوشی جدید، پیرامون فروشگاه ساعتها در صف می­ایستند. با این حال، برای بسیاری از کاربران، آندروید آشکارا پلتفرمی برتر محسوب می­شود. بله، پاشنه آشیل آن که مساله ای بزرگ است: امنیت. بازار بزرگ اشتراکی و آزاد آندروید به معنای هدفی دلچسب برای مهاجمین است.

با این حال، آزاد و رایگان بودن آندروید مزایا و منافع مهمی را هم مهیا می سازد. اجازه شخصی سازی بیشتری می دهد؛ برنامه‌­ها معمولا ارزان‌تر بوده و تولیدکنندگان گوشی­‌های مختلف، با توجه به تعداد بالای این برنامه ها قادر به ارائه چشمگیر فاکتورهای ترکیبی متنوع هستند، به عنوان مثال گوشی‌هوشمند-تبلت هیبریدی و سامسونگ Galaxy Note.

سیستم عامل آیفون iOS در برابر آندروید از نقطه نظر اقتصادی

با اندکی تنظیمات بهتر می­توانید از طریق روش‌هایی باعث سرعت بخشیدن و بهینه سازی آندروید خود شوید که این امر کاربران آیفون را دچار سرگیجه خواهد کرد! در اینجا 10 راهی که آندروید را سریعتر، سودمندتر و ایمن تر از آیفون می­سازد، ارائه شده است:

باعث سریعتر شدن گوشی هوشمند آندروید خود شوید:

1. به مرورگر بهتری دسترسی یابید: یکی از فواید اصلی استفاده از مرورگر معروف Opera Mini موتور ابری آن است که داده­‌ها را به میزان 90 درصد فشرده می­سازد. از ویژگی­های آن می توان به این موارد اشاره کرد: قابلیت ایجاد تب­‌های مختلف در مرورگر، پشتیبانی از ویجت­ها، قابلیت تنظیم پیشرفته ویژگی حریم خصوصی سازی، به عنوان مثال قابلیت پاک کردن خودکار گذر واژه­ها، کوکی­ها و تاریخچه مرورگر. همین‌طور فایرفاکس بتا را هم امتحان کنید!

امتیازی برای کاربران آندروید: قابلیت استفاده از Opera Mobile به‌جای Opera Mini. اوپرا موبایل تصاویر فلش و سه بعدی را پشتیبانی می­کند، از یک موتور HTML5 برخوردار است و موتوری جهت پردازش وب دستگاه‌­های جانبی برای مروری صحیح‌تر دارد.

شما می­توانید موتور پردازش Opera Mobile را تنظیم نمایید تا در زمان استفاده از شبکه Wi-Fi به صورت محلی یا منطقی عمل نماید و تنظیمات پیش‌فرضی برای موتور پردازش ابری اعمال نمایید تا در هنگام استفاده از شبکه 3G یا 4G، استفاده از داده­‌های گران قیمت را به حداقل برساند. (چنانچه شما از طرح نامحدود داده ­ای استفاده نمی­‌کنید.) همچنین اجازه دسترسی به دوربین تان را از طریق مرورگر می­‌دهد. در انتظار ویجت­‌های جالب جدید باشید تا استفاده از این ویژگی را به زودی آغاز کنید.

2. یک برنامه بهینه­ ساز برای اندروید نصب کنید: برنامه­ هایی مانند Android Booster و Android Assistant به شما این توانایی را می‌­دهند تا به صورت خودکار برنامه­‌هایی را که در پس زمینه (بک‌گراند) فعال بوده و در حال بلعیدن باتری و تخلیه CPU هستند را متوقف سازید. (در یک گوشی آیفون، شما مجبورید به صورت دستی برنامه­‌هایی را که فکر می­کنید ممکن است موجب کاهش باتری و توان CPU شوند را متوقف سازید.) شما می­توانید محدودیت­های داده‌­ای را به صورت ماهانه تنظیم نمایید و نظارت دقیقی بر میزان داده­‌هایی که از طریق شبکه 3G و 4G دانلود کرده اید داشته باشید و می­‌توانید اقدام به پاکسازی حافظه کش یا پنهان، تاریخچه و غیره نمایید.

3. از باتری خود محافظت کنید: هیچ چیز بیش از یک باتری مرده یا خالی از سرعت شما نمی­‌کاهد. امتیازی که برخی گوشی­‌های آندروید نسبت به آیفون دارند این است که شما امکان تعویض باتری را دارید. اما مدیریت مناسب نیرو می­تواند شما را از شر چنین مشکلی رها سازد. برنامه‌­هایی همچون JuiceDefender و Battery Stretch به شما در کنترل و تنظیم استفاده از نیرو یاری می­رسانند.

با بیش از 7 میلیون دانلود، JuiceDefender محبوب ترین این برنامه­‌ها است. این برنامه سه نمایه یا پروفایل به شما ارائه می­دهد: متعادل، جسورانه، حداکثر.

تنظیمات متعادل به صورت پیش فرض انجام شده و نیازمند هیچ نوع پیکربندی از سوی شما نمی­‌باشد. اگر تنظیمات را به نمایه جسورانه ارتقا دهید، برنامه به صورت خودکار در هنگام کاهش ذخیره باتری ارتباطات داده­‌ای را غیرفعال می‌­سازد. اگر شما واقعا در مورد باتری مرده نگران هستید، تنظیمات مربوط به نمایه حداکثر را انتخاب کنید تا ارتباطات داده‌­ای را به صورت پیش فرض غیرفعال سازد. شما می­‌توانید تمامی تنظیمات را به صورت دستی به عقب برگردانید و نیز می­توانید برنامه­‌هایی را که مایل به برقراری اتصال آنها هستید را در لیست سفید قرار دهید.

به زودی قسمت های بعدی این مقاله را در ایران آتا قرار می دهیم. با ما همراه باشید و برای دریافت تمامی پست ها در پست الکترونیکی شخصی تان عضو خبرنامه ایران آتا شوید.

همین حالا ادامه نوشته را برای سودمندتر کردن اندروید و نيز در ادامه ايمن‌تر كردن اندرويد مطالعه کنید.