شی ناشناخته نورانیشی نورانی مرموزی در شهرهای شمال لبنان، سوریه، ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان دیده شد.

اگر چه بر اساس برخی منابع شی نورانی (با دنباله ای از نور و گرد و غبار) که دیشب رویت شد نتیجه برخورد شهاب سنگ بزرگی به جو زمین گزارش شده است ولی با این حال هنوز ماهیت این شی به وضوح مشخص نشده است و برخی از ستاره شناسان بر این باورند که این شی ناشناخته تنها یک شهاب سنگ نبود.

متخصصی در این باره می گوید: “این مانند یک جسم کوچک بود که به طور ناگهانی شروع به رشد و حرکات مارپیچ کرد. بعد از مدتی به ابر تبدیل شد. آن مانند یک شی پرنده در ارتفاع زیادی از زمین بود که پس از مدتی از هم پاشید.”

[ylwm_vimeo]43639096[/ylwm_vimeo]

بعضی ها معتقدند نور تولید شده می‌تواند متعلق به وسیله ای مانند موشک بالستیک بین قاره ای باشد.

به گفته خبرگزاری وزارت دفاع روسیه شی ناشناخته پرنده که دیده شده است می‌تواند مربوط به آزمایش‌های موفقیت آمیز موشک‌های بالستیک بین قاره ای روسیه (ICBM) باشد.

خبرگزاری غیردولتی روسیه (اینترفاکس)، دیشب نوع جدید موشک بالستیک قاره پیمای روسیه از نوع Topol-M موسوم به RS-12M از جنوب شرقی روسیه پرتاب شد و با موفق به هدف خود در جمهوری قزاقستان اصابت کرد. این موشک ها با هدف مقابله با سیستم سپر موشکی که در کشورهای غربی مستقر شده است، توسعه داده می شود.

در سال 2009 نیز پس از آزمایشات موشکی ناموفق روسیه، گزارش های مشابهی از دیده شدن شی ناشناخته پرنده در نروژ  مخابره شد. این گزارشات حاکی از دیده شدن پرتو نوری آبی رنگ با مارپیچ مایل به خاکستری بود.

شی ناشناخته در آسمان شهر

این نور عجیب در ایران در ساعت 22:18 دقیقه در شهرهای تهران، رشت، تبریز، همدان، شیراز، کرج، کرمانشاه، شاهرود و مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر رویت شده است.

[ylwm_vimeo]43664561[/ylwm_vimeo]

هنوز نمی‌توان درباره نورهای دیده شده در آسمان شهرها که به انفجاری شبیه بودند، به صورت قطعی ابراز نظر کرد.