روزانه با بسیاری از افراد برخورد می‌کنید که از نظر شما درونگرا هستند و براساس افسانه هایی که باور کرده اید آنها را با خصوصیاتی مشخص می‌شناسید. در این پست شما را بیشتر با افراد درون‌گرا آشنا می‌کنیم.

درونگرایی

افسانه 1 – درونگرایان صحبت کردن را دوست ندارند.

این درست نیست. درونگرایان فقط اگر چیزی برای گفتن داشته باشند، حرف می‌زنند. آنها پرحرفی و بیهوده حرف زدن متنفرند. صحبت در مورد چیزی که آنها علاقه مند به آن هستند می‌تواند باعث شود تا آنها تا چندین روز ساکت نشوند.

افسانه 2 – درونگرایان خجالتی هستند.

کمرویی هیچ ربطی به درونگرا بودن ندارد. درونگرایان لزوما هیچ هراسی از مردم ندارند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند، یک دلیل برای تعامل است. آنها تنها به خاطر برقراری ارتباط تعامل نمی‌کنند. اگر شما می‌خواهید با فرد درونگرایی صحبت کنید، فقط شروع به صحبت کنید. نگران برخورد آنها نباشید.

افسانه 3 – درونگرایان خشن هستند.

افراد درونگرا اغلب دلیلی برای خشونت در رفتارهای اجتماعی خود نمی‌بینند. آنها می‌خواهند با همه راست و صادقانه رفتار کنند. متاسفانه، این در بسیاری از محیط ها این رفتار قابل قبول نیست، بنابراین درونگرایان می‌تواند فشار زیادی را نسبت به بقیه احساس کنند، که می تواند برای آنها طاقت فرسا باشد.

افسانه 4 – درونگرایان مردم را دوست ندارند.

برخلاف انتظار، افراد درونگرا به شدت برای دوستان‌شان ارزش قائل اند. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید تا یک درونگرا شما را دوست درنظر بگیرند، شما احتمالا در زندگی تان با هم متحد و وفادار خواهید بود. هنگامی که شما توجه چنین فردی را به خود جلب کنید، او همیشه با شما خواهد بود.

افسانه 5 – درونگرایان دوست ندارند به مکان های عمومی بروند.

بی معنی است. درونگرایان فقط دوست ندارند به مدت طولانی در مکان های عمومی باشند. آنها می‌خواهند از سختی فعالیت های عمومی که آنها را درگیر می‌کنند دور باشند. آنها در برداشت اطلاعات و تجربیات بسیار سریع هستند، در نتیجه، لازم نیست تا برای مدت طولانی در آنجا باشد تا آن را دریافت کند. آنها آماده رفتن به خانه، شارژمجدد و پردازش همه چیز هستند. در واقع، شارژمجدد برای درونگرایان کاملا حیاتی است.

افسانه 6 – درونگرایان همیشه می‌خواهند که تنها باشند.

درونگرایان با افکار خود کاملا راحت هستند. آنها بسیار فکر می‌کنند. آنها خیال‌پردازی می‌کنند. آنها دوست دارند به مشکلات، به کار و حل پازل فکر کنند. اما آنها همچنین به طور باور نکردنی هیچ یک از یافته های خود را با کسی به اشتراک نمی‌گذارند. آنها نیازمند ارتباط معتبر و صمیمی با یک نفر هستند.

افسانه 7 – درونگرایان عجیب و غریب هستند.

درونگرایان اغلب از نظر فردگرایان چنین هستند. آنها از انبوه مردم پیروی نمی‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند برای شیوه های جدید زندگی خود ارزش قائل شوند. آنها برای خود فکر می‌کنم و به همین دلیل، آنها اغلب هنجارها را به چالش می‌کشند. آنها معمولا براساس آنچه محبوب است و یا موارد مرسوم تصمیم گیری نمی‌کنند.

افسانه 8 – درونگرایان افرادی تنها و منزوی هستند.

درونگرایان مردمی اند که در درجه اول به درون خود نگاه می‌کنند، به افکار و احساسات نزدیک به افکار و احساسات خود توجه می‌کنند. پس چنین نیست که آنها از توجه به آنچه که در اطراف‌شان رخ می‌دهد، ناتوان باشند. واقعیت این است که دنیای درونی آنها برایشان بسیار تحریک کننده و باارزش است.

افسانه 9 – درونگرایان نمی‌دانند که چگونه آرامش داشته باشند و چگونه لذت ببرند.

درونگرایان به طور معمول در منزل و یا در طبیعت (ونه در مکان های عمومی شلوغ) استراحت می‌کنند. اگر بیش از حد با آنها صحبت شود و یا اینکه در محیطی با سر و صدای زیاد باشند، آنها تعطیل می‌شوند. مغز آنها بیش از حد حساس به نوروترانسمیتری به نام دوپامین است. عصبانیت افراد درونگرا و برونگرا غالبا باهم فرق می‌کند. تنها کافی است به آنها نگاه کنید.

افسانه 10 – درونگرایان می‌توانند خود را اصلاح کنند و به یک فرد  برونگرا تبدیل شوند.

درونگرایان نمی‌تواند “خود را اصلاح کنند” و در حقیقت مستحق احترام به خلق و خوی طبیعی آنها هستیم، زیرا آنها به نژاد بشر کمک می‌کنند. در واقع، یک مطالعه (سیلورمن، 1986) نشان داد که درصدی از درونگرایان با ضریب هوشی بسیار بالا هستند.