در تاریخچه فن‌آوری ارتباطات هیچ دستگاه دیگری نظیر آیفون وجود ندارد. شرکت های بسیاری به منظور آشنا کردن کاربران با دنیای جدید ارتباطات و امکانات برنامه های بسیاری را طراحی کردند ولی به اندازه شرکت اپل در این بازار موفق نبودند. پس قبول کنید که اپل تنها شرکتی است که در این میان بیشترین موفقیت را از آن خود کرده است!

گوگل کروم برای اپل

آیفون از رقیب‌های خود چون مایکروسافت (RIMM) و نوکیا (NOK) پیشی گرفت. در این میان گوگل (GOOG) با سیستم عامل اندروید خود رقیب جدی برای آیفون محسوب می‌شود.

همچنان رقابت تلخی بین شرکت های گوگل و اپل وجود دارد. در همین اواخر استیو جابز گوگل را به کپی برداری از آیفون اپل متهم کرده بود و آندروید گوگل را یک نرم افزار به سرقت رفته می‌دانست و خود را متعهد کرده بود که با خرج حتی آخرین دلارهاش وضعیت موجود را اصلاح کند.

در تولد پنج سالگی آیفون گوگل هدیه باورنکردنی را به کاربران آیفون معرفی می‌کند.

گوگل در سالگرد تولد آیفون اعلام کرده است که به زودی نسخه جدیدی از مرورگر کروم را برای آیفون و آی پد منتشر خواهد کرد. این نسخه از مرورگر گوگل کروم کاربران را قادر می‌سازد اسنادشان، آدرس های ذخیره شده صفحات وب و تب ها را بر روی دستگاه هایشان همگام سازی کنند.

این نرم افزار همچنین ممکن است به کاربران اپل این توانایی را بدهد که با دستگاههای غیر اپلی دیگر نیز همگام شوند. علاوه بر این کسانی هم که از مرورگر سافاری اپل خسته شدند با این نرم افزار یک جایگزین عالی خواهند داشت.

از لحاظ سرمایه گذاری در کوتاه مدت هیچ تاثیری بر سهام شرکت های گوگل و اپل نخواهد داشت. ولی با این وجود گوگل با معرفی مرورگر کروم برای محصولات اپل جبهه جدیدی از رقابت را بوجود آورد.

گوگل در حال حاضر سیگنال واضحی را ارسال کرده است که می‌خواهد حضور قدرتمندی در پلتفرم اپل داشته باشد. همچنین اخیرا اپل نقشه های گوگل را دور انداخته و به وضوح مشخص است که اپل دیگر نمی‌خواهد موفقیت های نرم افزار هایش را با گوگل تقسیم کند.

پس جنگ دیگری در راه است.