این هدست جدید که هنوز در مرحله نمونه اولیه است، تاحدی مشکل نابینایان درمورد اینکه چه چیزی در مقابل آنها قرار دارد را با پخش اصوات مختلف برای اشیاء مختلف حل می‌کند. این هدست که EyeMusic نام دارد، می‌تواند به افرادی که در دیدن مشکل دارند برای انجام کارهای روزمره مانند انتخاب محصولات در سوپرمارکت کمک کند.

تیم سازنده این هدست می‌گویند توانایی های این عینك در افراد بینا در حالت چشم بسته ثابت شده است.

به نظر می‌رسد هدست EyeMusic شبیه یک جفت عینک آفتابی با هدفون متصل شده به آن و یک وب کم نصب شده بر روی پل بینی عینك است. دوربین صحنه مقابل فردی كه عینك را زده است را اسکن می‌كند. همانطور که تابه دوربین، بازی گوشی برای تلفن های موبایل مربوط به ارتفاع، رنگ و روشنایی از آنچه را که دوربین می‌بیند.

با استفاده از این هدست فرد نابینا می‌تواند ارتفاع، رنگ و روشنایی را نیز تشخیص دهند. تن های بلندتر برای اجسام در ارتفاع بالا است. هر یك از ابزارهای موسیقی بیانگر یك رنگ هستند، برای مثال صدای خواننده نشانگر رنگ سفید است درحالی كه ترومپت های دیجیتال برای رنگ آبی پخش می‌شود. روشنایی نیز با استفاده از صداهای بلندتر نشان داده می‌شود.

استفاده كنندگان EyeMusic می‌توانند سیب های قرمز را از سیب های سبز تشخیص دهند. در آینده ممكن است EyeMusic برای استفاده نابینایان با Kinect و بازی های Xbox سازگار شود.