پروژه چاپ سه بعدی مسکن

من به آینده چاپ 3بعدی ایمان دارم. چاپ 3D همه چیز را (از روش های تولید گرفته تا روش های مصرف) تغییر خواهد داد. پس از مقرون به صرفه شدن چاپ 3بعدی است که همه جا چیزهای چاپ شده را خواهید دید؛ از اسباب بازی ها تا کبد انسان.

پرینترهایی که تابه حال دیده اید پروژه های در مقیاس کوچک را چاپ می‌کنند، اما درمورد پروژه های بزرگ مانند مسکن چه فکر می ‌کنید؟ آن را هم می‌توان به صورت 3D چاپ کرد.

اولین فناوری پیشگام در استفاده از چاپ سه بعدی برای ساخت مسکن Contour Crafting نامیده شد. این فناوری توسط بهرخ خوشنویس پروفسور ایرانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ابداع شده است. سیستم او در اصل یک چاپگر غول‌آسای 3D است که می‌توانید یک خانه را در کمتر از 24 ساعت بسازد. این فناوری نه تنها قادر به ساخت پایه و دیوارهای ساختمان است، بلکه قادر به ایجاد سیستم لوله‌کشی نیز می‌باشد.

پروفسور خوشنویس می‌گوید: این فناوری می‌تواند برای برای ساخت خانه های ارزان و درعین حال مستحکم در کشورهای فقیر و کم درآمد بسیار کمک کند.

مانند بسیاری از فناوری های چاپ 3بعدی، این فناوری هنوز در درجه اول در دست دانشمندان و محققان است. قسمت هیجان انگیز اینجاست که این فناوری روز به روز ارزان‌تر و ارزان‌تر می‌شود. منتظر باشید تا به زودی تنها پس از دانلود نقشه خانه مورد علاقه تان آن را چاپ کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت های زیر مراجعه کنید:

contourcrafting.org

craft.usc.edu/CC/modem.html