در چندین سال گذشته، مردم بیش از پیش به داشتن بدن سالم و تناسب اندام علاقه مند شده اند. از آنجایی که گوشی های هوشمند کاربران بسیاری پیدا کرده اند، ما تصمیم گرفتیم که نگاهی به برخی از برنامه های تناسب اندام اندروید بیاندازیم. اگر فرصتی باشد برنامه های سیستم عامل اپل (iOS) را نیز در فرصتی دیگر بررسی خواهیم کرد.

فروشگاه معتبر Google Play (اندروید مارکت سابق!) برنامه های بسیاری دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا زندگی سالم و بدنی قوی داشته باشید. حتی برخی از این اپلیکیشن ها به شما مشاوره های سلامت ارائه می‌دهند و نیز عملکرد و موفقیت شما را پیگیری می‌کنند.

WeightPad

1. WeightPad

چه روشی بهتر از اینکه رژیم غذایی خود را با برنامه ای که وزن شما را با وزن مناسب‌تان مقایسه می‌کند، منطبق کنید؟ سادگی این برنامه بزرگترین مزیت آن است. این برنامه به شما یک خط گراف ساده از وزن تان را در مدت رژیم غذایی نشان می دهد و BMI (شاخص توده بدن) را محاسبه می‌کند. اضافه کردن داده ها به نمودار و پیگیری تغییرات گذشته بسیار آسان است. همه شما نیاز به چنین برنامه ای ساده برای اطلاع از وضعیت و تاثیر رژیم غذایی تان نیاز دارید.

Diet & Calorie Tracker

2. Diet & Calorie Tracker

یکی از برترین اپلیکیشن های تناسب اندام است که تمام اطلاعات مفید مورد نیازتان را دارد. اینکه چقدر کالری مصرف کرده اید و چگونه کالری خود را می‌سوزانید و یک برنامه غذایی کامل برای تمام روز را می‌توانید از این برنامه بخواهید. این برنامه حتی دارای یک اسکنر بارکد برای دریافت اطلاعات مفید در مورد محصولات غذایی است که مصرف می‌کنید.

JogTracker Pro

3. JogTracker Pro

این نرم افزار فقط یک برنامه GPS ساده نیست. این اپلیکیشن می‌تواند به شما بگوید که چه مقدار کالری خورده اید و چگونه می‌توانید آن را مصرف کنید و نیز یک برنامه غذایی کامل برای تمام روز می‌دهد. همچنین تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد هر محصول را به شما ارائه می‌کند. شما همچنین می‌توانید سطح ورزش خود را تعیین کنید تا یک گراف از کالری که مصرف می‌سوزانید را ببینید. این نرم افزار نیز دارای یک اسکنر بارکد برای دریافت اطلاعات مفید در مورد محصولات غذایی است.

Calorie Counter by FatSecret

4. Calorie Counter by FatSecret

این برنامه اندرویدی می‌تواند به عنوان مربی آندرویدی شخصی شما عمل کند. می‌تواند آهنگ تغییر وزن شما را ثبت کند، همچنین اینکه چه مقدار کالری خورده اید و سوزانده اید و یک رکورد دقیق از تمرینات تان. این برنامه علاوه بر اسکنر دریافت اطلاعات انواع غذاها و نوشیدنی ها، یک دفتر خاطرات همراه نیز دارد.

Nike BOOM

5. Nike BOOM

مربی شخصی تان همیشه همراه شما خواهد بود! نایک بوم با پخش آهنگ های متناسب با حرکات ورزشی تان و نیز راهنمایی های مشهورترین ورزشکاران و مربیان ورزشی جهان می‌تواند باعث افزایش انگیزه شما شود. تنها کافی است هدفون گوشی را به گوش‌هایتان گذاشته و راه بیوفتید!

Absolute Fitness

6. Absolute Fitness

بی‌شک یکی از برترین و کامل‌ترین برنامه های تناسب اندام است. این برنامه اندرویدی می‌تواند کالری شما را (دریافتی و مصرفی) را به همراه علائم حیاتی تان را به صورت روزانه پیگیری و گزارش کاملی درمورد وضعیت بدن شما ثبت نماید. اطلاعات مربوط به ارزش غذایی در این برنامه شامل محصولات بسیاری است و نیز امکان افزودن به صورت دستی برای غذاهای سفارشی نیز وجود دارد. همچنین، شما می توانید داده ها را در قالب HTML استخراج نمایید و آن را در اینترنت قرار دهید تا دوستان شما نیز در مورد وضعیت جسمی شما اطلاع پیدا کنند.

Pocket Yoga

7. Pocket Yoga

این هم یک مربی یوگا برای گوشی های هوشمند آندروید. مربی یوگای جیبی شما در 27 جلسه مختلف به صورت صوتی و تصاویر زیبا شما را راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید تمرینات دشوار را انتخاب کنید و یا از تمرینات ساده شروع کنید.

Instant Heart Rate Pro

8. Instant Heart Rate – Pro

یکی از قابل اعتمادترین ناظران ضربان قلب شما است که همیشه می‌توانید آن را همراه خود داشته باشید. فقط انگشت خود را بر روی دوربین گوشی خود قرار دهید و اجازه دهید ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. این برنامه با تاریخچه ای از اطلاعات پزشکی شما، چون پرستار خصوصی تان در جیب شما است.

CardioTrainer

9. CardioTrainer

برنامه تمرین کامل! CardioTrainer به شما اجازه می‌دهد تا تمرینات خود را (آهسته دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و فقط در مورد هر)  پیگیری کنید. دارای نمایشگر ضربان قلب است و می‌تواند آن را با مخاطبین Google خود همگام سازی کنید تا موجب ایجاد انگیزه برای بهتر و بهتر شدن شما کنند. این برنامه همچنین ویژگی های یک نرم افزار پخش موسیقی و یک مربی صوتی برای انگیزه بهتر است.

SportyPal Pro

10. SportyPal Pro

نرم افزار SportyPal دارای برخی از بهترین ویژگی ها برای تمرین را در دسترس شما قرار می‌دهد. آن اطلاعاتی چون HR، سرعت، کالری مورد نظر برای سوزاندن، فاصله مسیر و نقشه زمان واقعی با GPS را با دقت می تواند به شما نشان دهد. این اپلیکیشن می‌تواند آهنگ تغییر تمام حرکات شما را مانند آهسته دویدن، دوچرخه سواری، اسکی و بسیاری دیگر را نگه دارد.

حالا شما تمام ابزار موردنیاز خود را برای یک زندگی سالم در اختیار دارید. فقط کافی است  عزم خود جزم کنید و به خوبی و خوشی بیش از 100 سال زندگی می‌کنند!