به تازگی مایکروسافت تغییرات گسترده ای را در خدمات پست الکترونیکی خود صورت داده است. به نحوی که سرویس پستی آنها از نظر ظاهری بسیار به ویندوز 8 شبیه شده و همگی سرویس های پست الکترونیکی هات‌میل (Hotmail) و ویندوز لایو (Windows Live) تحت لوای واحد Outlook.com درآمده اند.

از این گذشته یاران بیل گیتس ظاهر اسکای درایو (SkyDrive) سرویس ابری خود را نیز با این سرویس های جدید یکسان کرده و دسترسی آن را تسهیل نموده اند. از بروزرسانی ظاهری و تکنیکی وب سایت و برنامه رومیزی که بگذریم، آنها قصد دارند تا روایت آندرویدی این برنامه را نیز در آینده بسیار نزدیک به بازار عرضه نمایند.

ظاهر کاشی محور (Tile) سرویس های آنلاین مایکروسافت، نه تنها موجب بازگشت خیلی زیادی از کاربرانی که از این سرویس ها استفاده نمی‌کردند شده است، بلکه بسیاری از تازه کاران را واداشته تا برای کسب تجربه ای نزدیک به ویندوز 8، و یا شاید از سر حوس هم که شده از این سرویس ها استفاده کنند.

جالب اینکه تنها در مدت دو هفته سرویس جدید پست الکترونیکی اوت لوک توانست بیش از 10 میلیون کاربر تازه را به سوی خود جلب و جذب کند که از نظر تاریخی رقمی قابل توجه و تامل در بین سایر رقبا است. از این گذشته سبقه و سابقه ای که مایکروسافت در ارائه چنین خدماتی دارد خود مزید بر این موفقیت شده است.

جالب تر اینکه ظاهر این سرویس ها نه تنها در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها به خوبی نمایش داده می‌شوند، بلکه تبلت ها نیز از ذهن برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب دور نبوده است.

از این گذشته مایکروسافتی ها می‌کوشند تا با به روزرسانی برنامه اسکای درایو برای سیستم عامل OS X رقیب، به جبهه اپلی ها نیز نفوذ کرده و کاربران سیستم های آنها را نیز به سمت و سوی خویش سوق دهند.

منبع