نرم افزار quick eraseاگر فایل های مهمی در رایانه‌­تان دارید و مایل نیستید تا بعد از کار با آنها و پاک کردن‌شان هیچ رد و نشانی از خود به جای بگذارید بهتر است که چنین فایل­هایی را پس از اتمام کار با ابزار مناسبی پاک کنید تا دست نامحرم به محتویات حساس شما نرسد. مثلاً زمانی که می­‌خواهید حافظه دوربین عکاسی دیجیتالی خود را به شخصی قرض دهید و دوست ندارید که تصاویر خصوصی­تان قابل بازیابی باشد.

برای این منظور می‌توانید از برنامه Quick Erase استفاده کنید. Quick Erase برنامه­ ای کاربردی است که می­‌توانید آن را به صورت مجانی دریافت کرده و بر روی سیستم عامل ویندوز ایکس پی، ویستا یا 7 خود نصب نمایید. مطمئناً برای دریافت این برنامه یک مگابایتی با اینترنت لاک‌پشتی نیز هیچ مشکلی نخواهید داشت.

نحوه کار بدین شکل است که برای نابود کردن محتویات، برنامه Quick Erase کدهای خاصی را مرتباً در فایل شما بازنویسی می نماید به صورتی که دیگر کدهای صفر و یک اصلی قابل بازیابی نخواهد بود. بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که فایل پاک شده دیگر به هیچ عنوان بازگشت پذیر نیست.

کافی است پس از دریافت فایل فشرده شده برنامه آنرا باز کرده و بر روی آیکن آن کلیک بزنید تا برنامه اجرا شود. حال فایل مورد نظر را گرفته و در داخل محیط Quick Erase رها کنید تا این فایل خردکن دیجیتالی تمام محتوا را از بین ببرد. راستی، اگر مایل باشید می توانید نحوه بازنویسی کد را نیز تنظیم کنید، اما به نظر همین تنظیمات پیش فرض هم مناسب است. برای این منظور به منوی Files رفته و گزینه Options… را برگزینید. به طور معمول فایل بی­چاره حداقل 23 بار بازنویسی کد می‌­شود.

کار با این برنامه به قدری ساده است که کلیه کاربران می­توانند برای محافظت از حریم خصوصی خود از آن بهره ببرند.

دریافت رایگان برنامه Quick Erase از سرور softpedia