المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است که هر چهار سال یکبار تمامی ورزشکاران برتر جهان را گردهم می‌آورد. این بار میزبانی رقابت‌های ورزشی تابستانه به قید قرعه و شایستگی به لندن، پایتخت مه گرفته انگلستان رسیده است. آن‌ها برای پذیرایی هر چه بهتر از علاقه‌مندان و تماشاچیان این رقابت‌ها با همکاری شرکت مک‌دونالد بزرگ‌ترین شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای را در این شهر افتتاح کرده‌اند.

بزرگترین مک دونالد جهان

بنا به گفته سخنگوی شرکت مک دونالد، این رستوران دو طبقه که در نزدیکی استادیوم ورزشی المپیک ساخته شده است در واقع شلوغ‌ترین و بزرگترین رستوران فست فود دنیا لقب گرفته است. این رستوران دارای 1500 صندلی است که با 2000 پرسنل خود روزانه بیش از 14000 نفر را سرویس دهی می‌کند.

با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، بزرگ‌ترین رستوران غذاهای فست فود جهان که در 3000 فوت مربع ساخته شده قادر است در فعالیت شش هفته‌ای که دارد، بیش از 60.000 همبرگر، 180.000 بسته سیب زمینی سرخ کرده و 30.000 معجون شیر را به فروش برساند.

با توجه به 14.000.000 وعده غذایی که در این دوره از بازی‌ها به بازدیدکنندگان فروخته خواهد شد، محصولات مک دونالد یک پنجم غذای مصرفی المپیک را به خود اختصاص می‌دهد. آماری که برای این شرکت نیز قابل تامل و توجه است. گفتنی است مواد غذایی مورد نیاز برای رستوران بزرگ مک دونالد از 17.500 مزرعه در خاک بریتانیا فراهم خواهد شد.

مک دونالد یکی از حامیان پر سابقه بازی‌های المپیک به شمار می‌رود که از بازی‌های تابستانه 1968 تاکنون در این عرصه حضوری جدی دارد.

قرار است پس از پایان بازی‌ها بخشی از میز و صندلی‌ها به سایر شعبات مک دونالد ارسال شود تا بخشی از هزینه‌های ساخت این مجموعه جبران گردد. جالب اینکه آن‌ها در این رستوران سیستم بازیافت ویژه‌ای را کارگذاشته اند به طوری که حجم زیادی از ذباله تولیدی روانه سیستم بازاریافت خواهد شد.