اگر از گوشی یا تبلت‌های مجهز به سیستم عامل آندروید استفاده می‌کنید، نصب چند برنامه اندازه‌گیری ضروری به نظر می‌رسد! برای تمامی ابزار‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم لازم است تا برنامه بازار را قبلاً بر روی سیستم‌عامل آندرویدتان نصب کرده باشید. آنگاه می‌توانید هر یک از این برنامه‌ها را از دسته‌بندی مربوطه دریافت و نصب کنید.

چطور بازار را نصب کنیم؟

برای نصب سریع مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا به بخش «تنظیمات» (settings) گوشی خود رفته، و بر روی «برنامه‌ها» (applications) کلیک کنید. اگر «منابع نامشخص» (Unknown Sources) تیک ندارد، آن را فعال کنید. حالا با مرورگر خود به سایت getbazaar.com/fa مراجعه کرده و برنامه بازار را دریافت کنید، و دکمه نصب (Install) را بفشارید. در بازار می‌توانید دسته‌بندی‌های گوناگونی از برنامه‌های کاربردی را بیابید.

قطب‌نما

از اتوبوسی که هر روز مسیر خانه تا دانشگاه یا محل کار را طی می‌کنید که پیاده شدید، احساس می‌کنید خیابان برایتان تازگی دارد! خدایا این توهم ناشی از مصرف داروهای مقوی دیشب است یا اینکه یک شبه همه چیز عوض شده! در چنین مواقعی لازم است تا دست کنید در جیب و گوشی آندرویدی عزیزتان را درآورید حالا برنامه قطب نما را با یک اشاره انگشت فعال کنید و ببینید که مسیر را عوضی نیامده باشید!

برنامه‌ی قطب‌نما یکی از آن برنامه‌های کاربردی است که مطمئناً در سفر و پناه‌بردن به دامان طبیعت به کارتان می‌آید. برای نصب یکی از بهترین برنامه‌های قطب نما به برنامه بازار مراجعه کرده و از دسته‌بندی «کاربردی» برنامه Compass را انتخاب کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

این برنامه نه تنها قادر است محل جغرافیایی شما را نمایش دهد، بلکه می‌تواند یادداشت‌های تگ شده را برای اماکن مختلف ثبت نماید. همچنین یک دفترچه یادداشت برای نوشتن نکات مورد نظر را نیز دارا می‌باشد. کسب اطلاعات بیشتر

تراز

اگر مشغول بنایی، ساخت میز و صندلی یا تنظیم کردن دستگاه‌های حساس هستید حتماً تاکنون نیاز به یک دستگاه تراز پیدا کرده‌اید. تراز همانطور که از نامش پیدا است، ابزاری است برای سنجش میزان شیب و زاویه اجسام. فرض کنید که میزی را سرهم کرده‌اید و حال می‌خواهید از صاف بودن سطح بالایی آن اطمینان حاصل کنید، بهترین کار استفاده از یک ابزار تراز است، می‌توانید آن را بر روی مرکز و چهار گوشه میز قراردهید و با مشاهده‌ی حباب‌هوایی که مایع رنگی محبوس است، از صاف بودن سطح اطمینان حاصل کنید.

اگر مایلید چنین ابزاری را با دقتی در حد درجه بر روی گوشی خود نصب نمایید کافی است از بخش «ابزارها»ی بازار، برنامه‌ی Clinometer را نصب نمایید. این برنامه نه تنها می‌تواند شیب سطح را اندازه‌گیری نماید، بلکه قادر است میزان کجی عمودی، مثلاً در دیوار، پایه و ستونها را نیز اندازه بگیرد. کسب اطلاعات بیشتر

قبله نما

به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده‌اید یا در سفر بر لب برکه و رودخانه‌ای که مشغول استراحت هستید وقت اذان و نیایش فرا می‌رسد، در اینجا است که نیاز به ابزاری برای تعیین صحیح قبله احساس می‌شود.

برای دریافت برنامه‌ »قبله نما» کافی است در بخش «برنامه‌های فارسی» بازار، برنامه Qibla Compass را نصب نمایید. سپس آن را به صورت افقی بر روی کف دست یا زمین قرار دهید تا جهت قبله را به شما نمایش دهد. کسب اطلاعات بیشتر

خط‌کش هوشمند

اگر دنبال خط‌کشی هوشمند هستید تا با آن اجسام کوچک را اندازه گیری کنید ما استفاده از Smart Ruler را به شما توصیه می‌کنیم. کافی است جسم مورد نظر را بر روی صفحه گوشی قرار داده و با انگشت نشانه، خط کش را بر روی لبه‌ی جسم بکشید، حال اندازه دقیق نمایش داده می‌شود.

برای نصب Smart Ruler کافی است به دسته‌بندی «ابزارها» در بازار رفته و برنامه 59 کیلو بایتی را دریافت کنید. کسب اطلاعات بیشتر

ضربان سنج قلب

تا حالا فکر کرده‌اید که می‌توانید گوشی تلفن همراه خود را به دستگاه سنجش ضربان قلب تبدیل کنید! البته نباید انتظار داشته باشید که دقت نتایج در حد ابزارهای دقیق پزشکی باشه، اما به هر روی قابل قبول است. اگر کنجکاو شده‌اید، کافی است به بخش برنامه‌های «سلامت و تناسب اندام» در بازار بروید و Instant Heart Rate را نصب کنید.

بعد از نصب برنامه را اجرا کرده و انگشت اشاره خود را در جلوی دوربین گوشی قرار دهید، توجه داشته باشید که انگشتتان بر روی لنز فشار زیادی وارد نکند. حالا اگر دکمه Measure فعال نیست آن را بفشارید و ضربان قلب خود را مشاهده کنید! برای تفریح هم که شده گاهی تند تند تنفس کنید و گاهی بسیار کند، حالا اختلاف نتایج را مشاهده کنید. کسب اطلاعات بیشتر

اندازه گیری BMI

BMI یا شاخص توده بدن یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری میزان سلامت فرد با توجه به وزن و قد اوست. جالب است بدانید این شاخص بین سال‌های 1830 – 1850 توسط آدولف کوتله دانشمند بلژیکی ابداء شد به همین خاطر به آن شاخص کوتله نیز گفته می‌شود. از این شاخص برای اندازه‌گیری میزان اضافه و کسر وزن استفاده می‌شود. البته این برنامه برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که دارای بدنی عضلانی هستند مناسب نیست.

برای نصب به بخش «سلامت و تناسب اندام» در بازار رفته و این برنامه را دریافت کنید. و بلافاصله پس از نصب، از شما قد و وزن‌تان را می‌خواهد. کافی است این دو عدد را وارد کرده و دکمه محاسبه (CALC) را بفشارید. کسب اطلاعات بیشتر

تبدیل واحدها

اگر مایلید تا یک ابزار دقیق و محبوب برای تبدیل انواع واحدها را در اختیار داشته باشید، برنامه ConvertPad – Unit Converter انتخاب خوبی برای آندروید بازها است. در این برنامه 1003 کیلو بایتی می‌توانید تمام واحدهایی که به ذهنتان می‌رسد را به یکدیگر تبدیل کنید.

برای نصب این مبدل در بازار به دسته‌بندی ابزارها رفته و این برنامه را دریافت و نصب نمایید. کسب اطلاعات بیشتر