چطور از سایت‌های هرزنگاری فارسی در فهرست نتایج جستجوی گوگل رهایی یابیم؟

حذف نتایج جفنگ گوگل

به تازگی با موتور جستجوی قدرتمند گوگل آشنا شده‌اید. مصمم هستید تحقیق دانشجویی‌تان را برای نخستین بار هم که شده خودتان انجام دهید! به گوگل می‌روید، کلمات کلیدی را وارد می‌کنید و پیروزمندانه دکمه‌ی «جستجو» را می‌فشارید. اما… چند دقیقه‌ای است که سرگردان بر روی نتایج جستجو کلیک می‌زنید و به جز انواع و اقسام سایت‌های فروش چرندیات چیزی دستگیرتان نشده است. از انواع مهره‌های مار اصل گرفته تا سنگ تولد، عطر روز، ساعت‌های بنجل و انواع و اقسام داروهای تقویت جنسی، چیزی بدست نیاروده‌اید!

اما جای هیچ نگرانی نیست! فایرفاکس دوست‌داشتنی و افزونه‌های کاربردی‌اش در کنار ما هستند. کافی است تا افزونه‌ی رایگان OptimizeGoogle را نصب کرده و سایت‌های ناخواسته را در آن ثبت کنید. حال با جستجو در گوگل، سایت‌هایی که قبلاً به عنوان هرزنامه مشخص کرده‌اید از فهرست نتایج جستجو کنار گذاشته می‌شوند. حتی فهرست جامعی از این سایت‌ها تهیه و آنرا برای افزونه OptimizeGoogle آماده کرده‌ایم.

برای نصب افزونه به نشانی پایین مراجعه کرده، دکمه سبز رنگ Download Now را بفشارید. افزونه نصب می‌شود، نیاز است تا پیش از هر کاری مرورگر را راه اندازی مجدد کنید. حال به نشانی دوم رفته و فایل متنی مربوط به سایت‌های هرزنگاری فارسی را دریافت نمایید. سپس در مرورگر فایرفاکس به قسمت Tools رفته گزینه Add-ons را کلیک نمایید. در این صفحه، افزونه مربوطه را بیابید و بر روی گزینه Options کلیک بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، در قسمت Filter (پایین ستون سمت چپ) رفته و دکمه Import را بفشارید. حال فایل متنی که از اینترنت دریافت کرده‌اید را بارگذاری کنید، پنجره باز شده را OK کرده، دوباره دکمه OK گوشه پایینی را زده و به محیط مرورگر بازگردید.

همه چیز نصب شده، و گوگل آماده خدمترسانی به شما است. راستی بعد از این همه دردسر، تهیه تحقیق فراموش نشود!

نشانی نصب افزونه:

http://sourceforge.net/projects/optimizegoogle/

نشانی دریافت فایل متنی فهرست سایت‌های هرزنگاری فارسی:

http://s3.picofile.com/file/7499295478/persian_spam_website_list.txt.html