افزایش طول عمر باتریبا بکاربستن ترفندهای زیر می‌توانید بیش از پیش از باتری لپ‌تاپ خود بهره ببرید. این ترفندها بخصوص زمانی به دادتان می‌رسند که در سفر هستید و دسترسی به برق ندارید.

1. هرگز نشه فراموش؛ لامپ اضافی خاموش!

ویندوز دارای قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Power Saver Mode) است. می‌توانید با فعال نمودن آن از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید. بدین ترتیب در صورت عدم استفاده از دستگاه، صفحه نمایش آن خاموش شده و بعد از زمان مشخصی، دستگاه به حالت Sleep می‌رود.

برای فعال کردن این قابلیت بر روی آیکون باتری که در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش قرار دارد راست کلیک کرده، گزینه “More Power Options” و سپس “Power Saver” را انتخاب کنید. برای تنظیم مقادیر دلخواه، بر روی “Change Plan Settings” کلیک کنید.

2. کاهش نور زمینه

در اغلب موارد نیازی به نور زمینه حداکثری نیست. می‌توانید با کاهش نور زمینه، مدت زمان بیشتری از لپ‌تاپ‌تان استفاده نمایید. البته ممکن است در ابتدا تصویر قدری کدر به نظر برسد، اما پس از گذشت مدت کوتاهی، همه چیز دوباره خوب می‌شود. برای تنظیم نور زمینه، کلید را فشرده و با توجه به مدل دستگاه، تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید.

3. فن‌آوری‌های ارتباطی خاموش!

بهتر است برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر، زمانی که نیازی به بلوتوث (Bluetooth) و WIFI نداریم آنها را خاموش کنیم. برای این منظور، کلید مخصوصی که در لپ‌تاپ است را بفشارید.

4. برنامه‌های سنگین ممنوع!

بازی‌های رایانه‌ای، دریافت فایل از اینترنت و تماشای فیلم موجب می‌شود تا پردازنده با حداکثر توان کار کرده و به تناسب برق بیشتری مصرف کند.

برای مشاهده ی وضعیت پردازنده خود بر روی نوار وظیفه راست کلیک کرده و گزینه “Start Task Manager” را انتخاب کنید. اگر در پنجره فوق با برنامه‌های غیرضروری مواجه شدید که بار زیادی را به سیستم تحمیل کرده‌اند، آنها را ببندید. بدین ترتیب روی برنامه‌ی مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ی “End Process” را بفشارید.

همچنین، برنامه‌هایی هستند که قادرند از میزان پردازش‌ ریزپردازنده بکاهند. البته باید توجه داشته باشید، زمانی می‌توانید از چنین برنامه‌هایی استفاده نمایید که به کارهای سبکی چون گشت و گذار در اینترنت یا تایپ مشغولید. برای استفاده از این حالت حتما به راهنمای لپ‌تاپ مراجعه نمایید.