چطور تمام اطلاعات شخصی‌مان را پیش از فروش از گوشی پاک کنیم؟

گوشی تلفن همراه قدیمی خراب شده، از ریخت افتاده یا حتی دلتان را زده است. قصد دارید آن را بفروشید و مدل جدیدتری را بخريد. اما نگران اطلاعات شخصی‌تان هستید و هیچ دوست ندارید تا شماره تلفن‌ها، پیامک‌ها، تصاویر، قرارهای کاری و سایر اطلاعات خصوصی‌تان به دست افراد سودجو بیافتد. بهترین کار همراهی با ما و به کاربستن چند ترفند ساده است:

موبایل‌های عهد بوق!

اگر هنوز موبایل قدیمی‌تان را حفظ کرده‌اید، کار شما بسیار ساده است. از آنجا که این گوشی‌ها امکانات محدودی دارند، به تناسب اطلاعات خیلی کمتری را در خود ذخیره می‌کنند. با استفاده از “Factory Reset” گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید. حال ببینید که آیا تمام شماره تلفن‌ها و پیامک‌ها پاک شده است یا خیر، اگر هنوز پاک نشده‌اند، ترتیب آنها را هم بدهید. راستی پیامک‌های ارسالی و پیش‌نویس‌ها را از یاد نبرید!

اگر گوشی تان فاقد چنین امکانی است، نگران نشوید. کافی است تا به طور دستی تمام اطلاعات شخصی‌تان را یک به یک پاک کنید.

موبایل‌های هوشمند

در گوشی‌های مدرن، علاوه بر استفاده از امکان بالا، می‌بایست تمام تصاویر، ایمیل‌ها، قرارهای کاری، پیامک‌های چندرسانه‌ای و برنامه‌های کاربری، بخصوص برنامه‌های بانکی، مرورگر اینترنت و پیامرسان را نیز پاک کنید. بعضی از گوشی‌ها دارای سطل آشغال (Recycle Bin) است، آنرا فراموش نکنید.

حتماً پیش از فروش، سیم کارت و کارت حافظه جانبی را از گوشی خارج نمایید، چرا که حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند. از آنجا که کارت‌های حافظه جانبی، حتی پس از پاک کردن نیز امکان بازیابی اطلاعات را دارند، بهتر است که از فروش یا واگذاری آنها صرف‌نظر کنید. در ترفند آینده به بررسی نحوه‌ی پاک‌سازی کارت‌های حافظه خواهیم پرداخت.

راستی حتی اگر قصد فروش گوشی را ندارید و آنرا دور می‌اندازید لازم است تا از حذف کامل اطلاعات شخصی‌تان مطمئن شوید.