سلام و درود خدمت بازدیدکنندگان وبگاه ایران‌آتا. تصمیم گرفتیم از این پس هر هفته پنجشنبه ها مقالاتی در رابطه با توصیه ها و رازهای زندگی منتشر کنیم. رازهایی که اگر بخواهید می‌توانند مسیر زندگی شما را تغییر دهند! شما نیز می‌توانید یافته های خود و اطرافیان‌تان از زندگی پنجشنبه ها در ایران‌آتا منتشر کنید.

1. هر روز چیزی را حفظ کنید.

با این کار نه تنها عملکرد حافظه خود را بهبود می‌بخشید، بلکه شما کتابخانه ای عظیم از حفظیات خود را همیشه در سینه خواهید داشت. قرآن، احادیث، شعر، گفتارهای بزرگان را امتحان کنید.

2. دلبستگی های دنیوی خود را کاهش دهید.

اگر همه آنچه دارید را از دست بدهید، چه تاثیری بر روح و روان‌تان خواهد گذاشت؟ به هرحال اگر کمی تامل کنید درخواهید یافت که دارایی ها همیشه با شما نخواهند بود. سعی کنید نیازهای مادی خود را به حداقل برسانید.

3. حس کنجکاوی تان در مورد این جهان را گسترش دهید.

کاشف جهانی باشید که در آن هستید. به جهان هم‌چون جنگل خود نگاه کنید. دنبال چیزهای جدید باشید. این دنیا چیزهای زیادی برای عرضه به شما دارد، پس چرا نباید از آن استفاده کنید؟

4. نام افراد را به یاد داشته باشید.

برای سپاس و یا ابراز نیاز از افراد، آنها را با نام خطاب قرار دهید؛ این کار تاثیر مثبتی خواهد داشت. برای به یاد سپردن نام افرادی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید تا آنجا که ممکن است در مکالمات خود از نام و نام خانوادگی اشخاص استفاده کنید.

5. به تناسب اندام بیاندیشید!

مردم برای مراقبت از خود بیش از حد تنبل هستند. تناسب بدن منجر به سلامتی، اعتماد به نفس و موفقیت بیشترتان می‌شود. همین ها کافی نیست که تصمیم بگیرید تا برای تناسب اندام وقت بگذارید؟!

6. یاد بگیرید تنها به حال حاضر فکر کنید.

گذشته غیر قابل تغییر است، بنابراین تمرکز در آن بیهوده است، البته درس هایی را که در گذشته آموخته و تجربیاتی که کرده اید را در کارهای امروزتان تاثیر دهید تا در آینده به موفقیت برسید.

7. به طور خاص‌تر، در این لحظه زندگی کنید.

10 دقیقه پیش هم گذشته است. اگر شما کاملا در این لحظه زندگی کنید، همیشه خوشحال خواهید بود؛ چون مشکلات زودگذر هستند.

8. همیشه لبخند بزنید.

هنگامی که لبخند می زنید، مغز شما سروتونین آزاد می‌کند، که هورمون خوشحالی است. داشتن لبخندی بر لبانتان، راه طبیعی برای مجبور کردن خودتان برای شاد بودن است. همانطور که ما بزرگ‌تر می‌شویم نیازمان به شاد بودن نیز بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر در حالت شادی لبخند می‌زنید، پس با لبخند زدن نیز می‌توانید لحظات شادی را احساس کنید.

9. آب بنوشید.

هیدراتاسیون به طور کلی برای سلامتی فوق العاده مهم است. نه تنها ارزش تغذیه ای نوشابه صفر است، بلکه برای سلامت بدن نیز مضر است. سعی کنید به جای نوشابه، آب بخورید. البته نباید در خوردن آب نیز زیاده روی کنید.

10. زندگی را خیلی جدی نگیرید!

یاد بگیرید که به چیزهای کوچک بخندید. نگذارید اشتباهات و شکست هایتان شما را ناراحت کند. در مقابله با مشکلات خدا را شکر کنید که درس تازه ای یاد گرفتید و سعی کنید که اشتباهات خود را تکرار نکنید. شاید باور نکنید ولی این نوشته را دوبار نوشتم! یکبار که هنگام انتشار از دست رفت و بار دیگر همینی بود که خواندید!
راستی زندگی صرفا کسب و کار نیست، می‌توان آن را با شادی و لذت درهم آمیخت.