بازار اندرویداگر از کاربران گوشی‌های آندروید هستید، راه حل جامعی برای نصب هر چه راحت‌تر انواع نرم‌افزارهای فارسی و فرنگی برایتان سراغ داریم؛ بفرمایید: بازار!

به نظر شما فرق گوشی و گوشت‌کوب در چیست؟ وقتی‌که یک گوشی جدید خریده‌اید اما به جز همان چند نرم‌افزار پیش‌ پا افتاده، چیز دیگری دم دست ندارید! از بخت‌بد «مارکت» گوگل که مرجع ارائه نرم‌افزارهای آندروید است به روی ایرانیان عزیز بسته شده است، حالا راه چاره چیست؟

«بازار» نرم‌افزاری جایگزین برای کاربران گوشی‌های مجهز به سیستم عامل آندروید است. برای نصب این برنامه بر روی گوشی خود لازم است تا ابتدا به بخش «تنظیمات» (settings) دستگاه رفته، و بر روی «برنامه‌ها» (applications) کلیک کنید. اگر «منابع نامشخص» (Unknown Sources) تیک ندارد، آن را فعال کنید. حالا با مرورگر خود به سایت getbazaar.com/fa مراجعه کرده و برنامه بازار را دریافت کنید، و دکمه نصب (Install) را بفشارید. وقتشه که از بازار همیشه رایگان لذت ببرید!

مهمترین کاری که بازار انجام می‌دهد تست و اطمینان از آلوده نبوده برنامه‌های خارجی به ویروس و بدافزار است، سپس آنها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پس می‌توانید با خیال راحت برنامه‌ها را دریافت و اجرا کنید.

چند روزی هم هست که برنامه بازار به روز شده و از این به بعد می‌توانید عضو شده، برنامه‌های دلخواه را خریداری کرده و از تمامی برنامه‌های رایگان موجود لذت ببرید. مهمترین ویژگی بازار، دسته‌بندی موضوعی و اختصاص بخشی به برنامه‌های فارسی است. برخی از دسته‌بندی‌های موجود عبارتند از: ایرانی‌ها، آب و هوا، آموزشی، ابزارها، اجتماعی، اخبار و مجلات، ارتباطات، بازی، سرگرمی، سلامتی، عکاسی، کاربردی، صوت و موسیقی، کتاب و کتاب‌خانه، کسب و کار، ورزشی و ویدیو و رسانه.

از همه این‌ها گذشته، می‌توانید با مراجعه به وب سایت cafebazaar.ir تمامی برنامه‌های موجود را قبلاً ملاحظه کرده و از تازه‌ترین آنها اطلاع حاصل کنید. راستی از بهترین برنامه‌های فارسی می‌توان به وقت شعر (حاوی بیش از 600 هزار مصرع از 34 شاعر کلاسیک ایرانی)، قبله‌نما، اوقات شرعی، مترو، تقویم فارسی، برنامه حسابداری و ده ها عنوان برنامه جالب وطنی دیگر اشاره کرد. برای ملاحظه این دست برنامه های ایرونی به نشانی http://cafebazaar.ir/cat/iranian/?l=fa مراجعه کنید.

امید که برنامه‌نویسان جوان همتی کنند و بر غنای هر چه بیشتر برنامه‌های فارسی آندروید بیافزایند، چرا که هیچی مثل برنامه‌های وطنی نیست!