CloudMe فضای رایگانی است که می‌توانید فایل‌های مهم خود را در آن قرارداده و از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید. تصور کنید گروه کوچکی هستید که یک مجله تهیه می‌کنید؛ طراحان در دفتر کار می‌کنند و خبرنگاران و عکاسان در شهرهای گوناگون مشغول تهیه مطالب هستند. می‌خواهید یک دیسک‌سخت داشته باشید تا همه اعضا بتوانند به طور دائمی و بدون وقفه از هر جایی فایل‌های خود را در پوشه خود قرار داده و با سایر بخش‌ها به اشتراک بگذارند.

سرویس CloudMeیکی از بهترین راه‌ها استفاده از سایت CloudMe است. سرویس رایگان این سایت حداقل 3 گیگا بایت فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین ترتیب قادرید تا با رایانه شخصی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند از هر کجای دنیا به کمک اینترنت به این فضای اشتراکی دسترسی داشته باشید.

استفاده از خدمات ساده است، به محظ ورود به cloudme.com بر روی Get your free account گوشه بالایی کلیک بزنید، عضو شده و وارد محیط کاربری خود شوید. حال می‌توانید برنامه رومیزی را دریافت کرده و نصب کنید. پس از نصب، بر روی رایانه چند پوشه با توجه به نیاز شما ایجاد می‌شود و هر فایلی که در آن قراردهید، بلافاصله با سرورها هماهنگ شده و هر کسی از هر گوشه جهان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

جای نگرانی نیست، فایل‌های شما امن و خصوصی می‌ماند و تنها کاربرانی که نام کاربری و کلمه عبور را دارند به اطلاعات دسترسی دارند. پس فراموش نکنید که این اطلاعات را به سایر اعضای گروه کاری هم بدهید.

تازه، اگر مایل نیستید که برنامه‌ای بر روی رایانه نصب کنید، می‌توانید از محیط مدیریت فایل که به صورت آن‌لاین در خود سایت قرار دارد کمک بگیرید. از آن گذشته برنامه‌های خاصی هم برای گوشی‌های آندروید و آیفون موجود است.