مایکروسافت درمورد کمبودها و تغییرات در برخی بخش های مجموعه “Office 2013 RT” توضیح می‌دهد و ثبات آنها را تایید می‌کند.

با نگاه مختصری به “RT office 2013” برای ویندوزهای RT تبلت ها، پی می‌بریم مایکروسافت در تلاش برای فاش کردن جرئیات حساس این نرم افزار است. پست وب‌لاگی این شرکت بیان می‌کند: مایکروسافت نسخه پیش نمایش “office 2013 RT” را با ویندوزهای RT از امسال منتشر می‌کند. انتظار می‌رود نسخه نهایی این مجموعه آفیس با ویندوزهای آپدیت شده در بین ماه های نوامبر و ژانویه در دسترس عموم قرار بگیرند.

به همین منظور،”office 2013 RT” ماکرو یا پشتیبانی های افزودنی را شامل نمی‌شود و همچنین ویژگی های سابقی همچون فرمت های رسانه ای قدیمی نیز از آن حذف شده اند.

مایکروسافت می‌گوید: این نسخه از آفیس برخی از ویژگی های ایمیلی را که “ویندوز RT” چشم اندازی برای پشتیبانی از آنها نداشته باشد را ساپورت نخواهد کرد و (Word، Excel، Power point و نسخه های One Note 2013 RT) همه بخشی از ویندوزهای RT تبلت ها خواهند بود که از 26 اکتبر در دسترس قرار می گیرند. پشتیبانی مدل داده، ضبط نقل ها و جست جوی فایل های تعبیه شده و همچنین پشتیبانی فایل های ویدئویی همه از
“نسخه Office 2013 RT” حذف شده اند.

مایکروسافت اظهار می‌کند که این نسخه از آفیس به منظور پشتیبانی لمسی و باطری های ماندگارتر طراحی شده است. برنامه های کاربردی آفیس 2013 برای حالت لمسی به طور پیش‌فرض توانمند هستند و بدون شک تجربه لمسی بهتر از تجربه لمس فیزکی خواهد بود. با بررسی مختصر نسخه پیش نمایش دریافتیم که این تجربه لمسی، هنوز هم باید دارای ماوس و محیط کلیدی باشد اما نگران نباشید هنوز فرصت کافی برای لمسی کردن “Office 2013 RT” وجود دارد و برنامه خاص به روز رسانی آن در 29 اکتبر در وب‌لاگ مایکروسافت منتشر خواهد شد.