خیلی وقت بود که در خیالات خودم به این فکر می‌کردم که چرا لینکدین همانند ده ها شبکه اجتماعی رقیب خود فیلتر نمی‌شود؟! خوب هم شبکه اجتماعی است که اصولا نباید چیز خوبی باشه و بدتر از آن که اصلا بخشیدنی نیست اینکه دفتر اصلی آن و سرورهایش در ایالات متحده قرار دارد!

لینکدین

با این حال با توجه به اعتمادی که به نظام فیلترینگ داشتم (و صد البته هنوز هم همان اعتماد سر جایش هست!) خود را با دلایل مختلف توجیه می‌کردم که حتما لینکدین شبکه خوبی است و لایق مسدود شدن نیست! چندی از دلایل واهی من که با آنها خودم را گول می‌زدم به شرح زیر می‌باشد:

  • لینکدین شبکه اجتماعی است که بیشتر دانشگاهیان و متخصصان برای ارایه رزومه در آن عضو می‌شوند.
  • کاربران لینکدین می‌توانند فرصت های کاری بدست آورند که از نظر ارزی برای کشور سودآور باشد.
  • شبکه ها و سایت های سازمان یافته غربی از تبلیغ برای لینکدین دوری می‌کنند.
  • بیشتر محتوای به اشتراک شده آن دارای بار علمی می باشد.
  • تا کنون به شخصه با خط قرمز یا جهتدهی در لینکدین روبرو نشده ام.
  • به شخصه با امواج فعالیت‌های سیاسی در لینکدین مواجه نشده ام.

از همین تریبون از اهالی بصیر و نسل پنجمی نهاد محترم فیلترینگ تشکر می‌کنم که با تلاش های بی‌دریغ خودشون در راستای مسدودسازی شبکه های اجتماعی تخصصی مانع از فحشا و بی‌فرهنگی و صد البته در لایه های پنهان موجب شکوفایی اقتصاد شبکه ای (ونیز باعث کاهش درگیری های ذهنی من) می‌شوند.

همینطور وظیفه خودم می‌دونم که از طرف پروکسی فروشان پایتخت و حومه نیز نهایت قدردانی و حمایت خودم رو ابراز کنم و در آخر درخواست دارم تا سایت هایی چون استامبل آپان، یاهو، ویکی‌پدیا، دلشیوز و همچنین شبکه های اشتراک فایل چون 4شیرد، مدیا فایر و … را نیز مورد لطف خود قرار دهید!