چاپ 3D غذا

تکنولوژی امروزه به شما اجازه می‌دهد تا به سریعا به هرآنچه می‌خواهید دست یابید! اگر شما ایده برای یک محصول جدید دارید، تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری طرح آن را رسم کنید و آن را چاپ با چاپگرهای سه بعدی چاپ کنید! این امکان وجود دارد! چاپ سه بعدی چیز جدیدی نیست و قبلا چندین پست درباره دستگاه های نمونه سازی سریع یا پرینتر سه بعدی مطالبی در ایران‌آتا منتشر کرده ایم. + و + و +

دانشگاه کورنل و موسسه آشپزی فرانسوی تلاش پرینتر 3D مواد غذایی ایجاد کرده اند که می‌تواند پیام یا تصویری را بر روی کیک چاپ کند و یا اینکه خوراکی جدیدی را بوجود بیاورد.این تکنولوژی به زودی ممکن است در همه خانه ها یافت شود! قیمت این چاپگرهای مواد غذایی زیر $ 1000 می‌باشد. ماشین آلات تولید شخصی، شناخته شده به عنوان “fabbers،” هزینه هایی از $ 800 تا $ 3000 دارند. هزینه پرینترهای تجاری از 10 هزار دلار تا 500 هزار دلار متغیر است.

چاپگرهای 3D مواد غذایی به جای جوهرهای معمولی لایه هایی از مواد غذایی اولیه همچون شکر و تخم مرغ، خامه، شکلات، پنیر، عسل، خمیر و … را برروی یکدیگر چاپ می‌کنند. کافی است شما ایده ای برای عصرانه تان داشته باشید و طرح آن را با نرم افزارهای مخصوص طراحی کنید و دکمه پرینت را فشار دهید!

به همین سادگی به همین خوشمزگی!