توسعه ذهندر این پست و پست‌های آتی پیشنهاداتی برای توسعه ذهن خواهم داشت. لطفا با من همراه شوید و نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با روش های توسعه ذهن بیان کنید.

1. کارهایی را انجام دهید که از آن ترس دارید.

اگر چیزی باشد که افکار شما را سریع‌تر از هر چیز دیگری تغییر دهد، روبرو شدن با ترس هایتان است.

2. طرفدار خودتان باشید.

بسیاری از مردم به خاطر خودشان ایستادگی نمی‌کنند. تصمیم بگیرید از خودتان حمایت کنید تا بتوانید به افکارتان برای همیشه قدرت ببخشید.

3. دیگر صحبت نکنید.

فقط برای مدتی سکوت فوق العاده است. اینگونه می‌توانیم کمی بیشتر خودمان را درک کنیم.

4. نقاط قوت خود را تقویت کنید.

گاهی اوقات ما تلاش بیش از حدی برای تقویت نقاط ضعف خود می‌کنیم. که بایستی بر روی تقویت نقاط قوت مان تمرکز کنیم.

5. کنار گالری هنری قدم بزنید.

حتی اگر فکر می‌کنید که درک چندانی از هنر ندارید، با این حال بهتر (و حتی فوق العاده) است با بازدید از گالری های هنری،افکار و اندیشه های دیگران را بر روی بوم ببینید. این می‌تواند نگاهی اجمالی از چیزهایی که در ذهن دیگران است را به ما بدهد.

6. برای یک روز چشم بند ببندید.

راه رفتن با کفش‌های  یک فرد نابینا به مدت 1 روز کامل، می‌تواند تاثیر به سزایی در نگاه شما به زندگی داشته باشد.

7. روزی 5 دقیقه بر روی صندلی بنشینید.

ایجاد نظم و انضباط، خود راهی مناسب برای کنترل ذهن و افکار شماست. بر روی صندلی به این فکر کنید که کارهایی که هر روز انجام می‌دهید شما را به جهنم هدایت می کند یا بهشت.

8. در تنهایی برقصید.

رقصیدن برای خودتان احساس عجیب و غریبی را برایتان رقم می‌زند. شاید این‌کار در شما خوشتنداری را تقویت کند.

9. به طور غیرمنتظره به کسی پول بدهید.

فرقی نمی‌کند در اینترنت باشد یا در خیابان، فقط مهم این است که از کسی حمایت مالی کنید. این کار افکار شما را در مورد پول برای چند لحظه تغییر می‌دهد.

10. افکارتان را درمورد خودتان تقویت کنید.

افکار خود را نسبت به نکات خوب تان تقویت کنید. اگر شما در صحبت کردن با مردم خوب هستید، این را اغلب به خودتان بگویید. اگر شما در ریاضی خوب هستند، این را در ذهن‌تان مرور کنید. اینطور شما می‌توانید تصور ذهنی‌ که نسبت به خودتان دارید را تقویت و تحکیم کنید.

11. ریسک کنید.

زندگی بدون داشتن ریسک، برایتان خسته کننده خواهد بود. کاری را انجام دهید که قبلا به خاطر اینکه فکر می‌کردید در آن موفق نمی‌شوید از آن اجتناب می‌کردید. این مورد مرز منطقه راحتی شما را تهدید کرده و زندگی شما را برای همیشه تغییر می‌دهد.

12. با غریبه ای صحبت کنید.

باز هم این مورد منطقه آسایش شما را می‌شکند، اما تنها گفتن سلام به غریبه ای در خیابان می‌تواند تاثیر زیادی در روز شما و شخصی که به او سلام  کرده اید داشته باشد.

13. در خانه تان لخت باشید.

این به این معنی نیست که زمانی که شما مهمان دارید این کار را بکنید! منظور این است که زمانی که کسی در خانه نیست، درب را قفل کنید و پنجره ها را ببندید. این می‌تواند احساس بزرگی را در شما ایجاد کند.

14. کتابی از نویسنده ای که نمی‌شناسیدش یا دوستش ندارید بخوانید.

این کار به شما اجازه می‌دهد که ذهن خود را تقویت کنید و به ابعاد دیگری از زندگی فکر کنید. کتاب‌های معرفی شده در وبگاه ایران‌آتا را مرور کنید.

15. در مورد خودتان مقاله بنویسید.

تصور کنید که یک روزنامه را از شما خواسته که مقاله ای 1000 کلمه ای یا کمتر را در مورد خود و زندگی تان بنویسید، و آنها می‌خواهند بدانند که چه چیزی در زندگی به شما انگیزه می‌دهد، همین امروز این مقاله را بنویسید. این کمک می‌کند تا چشم اندازی از زندگی تان داشته باشید و شما را به دوران کودکی ببرد.

16. با برخی افراد قطع رابطه کنید.

اگر کسانی در زندگی شما هستند که به طور مداوم باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شوند، و یا اینکه منفی‌باف و بدبین هستند، آنها را رها کنید. یعنی آنها را از زندگی خود بیرون کنید، به این دلیل که آنها باعث کاهش اعتمادبنفس شما و مانع گسترش افکارتان می‌شوند.

17. خودتان را باور کنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که زندگی آنها از پیش مقدر شده است و ما نمی‌توانیم چیزی را تغییر دهیم. این احمقانه است. شما تنها کسی که می‌توانید دنیا را تغییر دهید! ابتدا شما باید در خود تغییراتی ایجاد کنید.

18. تمرین سپاسگذاری کنید.

بسیاری از ما بیشتر وقت خود را صرف اندیشیدن به آرزوهایمان می‌کنیم، اما تا چه اندازه برای چیزهای خوبی که داریم سپاسگذاری می‌کنیم؟ هر روز برای سپاسگذاری از خداوند بزرگ وقت بگذارید و با نام بردن از نعمت های بزرگی که به ما اعطا کرده از او سپاس‌گذاری کنید.

19. درخواست تخفیف کنید.

هنگامی که شما از فروشگاهی بیش از 100 هزارتومان خرید می‌کنید، برای گرفتن تخفیف از فروشنده سوال کنید. به فروشنده بگویید که یک تخفیف 10٪ می‌خواهم. اکثر مردم از این کار می‌ترسند! اما این یک راه بسیار خوب برای توانمندسازی خودتان است.

20. خجالت نکشید.

تصور کنید مرد/زن رویاهای خود را در یک اتوبوس یا در فروشگاهی می‌بینید ولی خجالت می‌کشید که چیزی به او بگویید. پس با کنار گذاشتن خجالت، همیشه آماده باشید که با هر شرایطی تغییر کنید.