استعدادهای خود را کاوش کنید. همه مهارت یا علاقه ای دارند که در آن برتری دارند و از آن واقعا لذت می‌برند. اگر فکر می کنید که هیچ استعدادی ندارید، احتمالا آن را تاکنون نیافته اید.

صبور باشید، اما تنبلی نکنید. شما نمی‌تواند در همه چیز خوب باشید، بنابراین فقط به خاطر یکی دو بار شکست خوردن تسلیم نشوید. در عوض سعی و تلاش کنید و به دنبال چیزهای جدیدی که به آن علاقه دارید بگردید.

در کلاس‌هایی که به آن علاقه دارید، ثبت نام کنید، این کلاس‌ها می‌توانند آموزشی، فنی و یا ورزشی باشند، البته برای موفقیت در آن بایستی فعالیت‌هایی را برگزینید که به آنها علاقه مند هستید.

کارهایی را انجام دهید که دوست دارید. مهم نیست چه مقدار پولی بدست می‌آورید، اگر تمام عمر خود را صرف انجام کاری کنید که از آن نفرت دارید، احساس خوشبختی نخواهید کرد. حداقل شب‌ها یا تعطیلات آخر هفته خود را به انجام کارهایی اختصاص دهید که از انجام آنها لذت می‌برید.

اگر از شغل خود خیلی ناراضی هستید، به طور جدی برای یافتن شغل جدید مورد علاقه و متناسب با استعدادهایتان وقت بگذارید.

وقت آزاد خود را به سرگرمی یا ورزش‌های مورد علاقه خود اختصاص دهید. از وسوسه نشستن در مقابل صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوتر دوری کنید و کارهایی را انجام دهید که دوست دارید.

افراط نکنید. در زندگی باید تعادلی بین کار و تفریح باشد. اگر شما به طور مداوم وقت خود را در مهمانی‌ها یا خوردن شیرینی بگذرانید، در نهایت زندگی برایتان خسته کننده خواهد شد و رضایت شما برآورده نخواهد شد. در همه کارها میانه رو باشید.

از افرادی که در طول راه به شما کمک می‌کنند، تشکر کنید. نه تنها این‌کار از شما انسانی مودب می‌سازد، بلکه به شما کمک می‌کند تا ظرفیت‌های خوب افراد را بیشتر ببینید.