وقتی که زمان تمیزکاری می‌رسد، بهترین و قابل اعتمادترین گزینه برای پاک کردن، پاک کننده های سبز هستند. مانند جوش شیرین و سرکه. یکی دیگر از ارزشمندترین پاک‌کننده های فوق العاده ارزان، هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) است. شما می‌توانید از آن برای پاک کردن هر نقطه ای استفاده کنید.

در اینجا لیستی از کارهایی که می‌توانید با استفاده از بطری قهوه ای رنگ هیدروژن پراکسید انجام دهید را لیست کرده ایم:

1. پاک کردن تخته آشپزخانه و رویه سنگی کابینت. هیدروژن پراکسید را روی کثیفی‌ها بریزید. یا هیدروژن پراکسید را درون یک بطری اسپری ‌کننده بریزید و بر روی سطوح اسپری کنید. برای چند دقیقه بگذارید حباب ایجاد شود و سپس سطح را تمیز کرده و بشویید.

2. پاک کردن یخچال و فریزر و ماشین ظرفشویی. از آنجایی که این ماده غیرسمی است، گزینه خوبی برای تمیز کردن جاهایی است که مواد غذایی و ظروف در آنها قرار داده می‌شود. فقط کافی است وسایل‌ها را از دستگاه خارج و اسپری کرده و پس از چند دقیقه آن را پاک کنید.

3. پاک کردن اسفنج و اسکاج. آنها را به مدت 10 دقیقه در مخلوط 50/50 از هیدروژن پراکسید و آب گرم در یک ظرف کم عمق خیس کنید. سپس اسفنج‌ها را به طور کامل با آب بشوئید.

4. پاک کردن قابلمه و ماهی‌تابه. با ترکیب پراکسید هیدروژن با جوش شیرین به میزان کافی، مایع خمیری ایجاد کرده و آن را بر روی تابه کثیف بمالید و اجازه دهید برای مدتی بماند. سپس با یک اسفنج آن را با کمی آب گرم بسابید تا لکه های آن را از بین ببرید.

5. سفید کردن کف آشپزخانه، حمام و دستشویی. بهتر است ابتدا کف را خشک کنید و سپس آن را با هیدروژن پراکسید اسپری کنید. اجازه دهید برای مدتی بماند. (ممکن است کمی حباب ایجاد شود.) پس از آن با استفاده از یک برس کف یا مسواک کهنه کف را بسابید. شاید نیاز باشد این روند را چند بار تکرار کنید.

6. کاسه توالت را تمیز کنید. یک و نیم فنجان پراکسید هیدروژن را در کاسه توالت بریزید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند، و سپس آن را تمیز کنید.

7. حذف لکه ها از لباس ها، پرده ها، و سفره ها. پراکسید هیدروژن را می توان به عنوان یک پیش‌شوینده برای لکه ها استفاده کرد.
8. درخشان کردن سطوح تیره. نصف فنجان هیدروژن پراکسید را با 3 لیتر آب داغ ترکیب کنید و آن را بر روی سطوح بکشید.

9. تمیز کردن اسباب بازی بچه ها مناطق بازی. پراکسید هیدروژن پاک کننده امن برای استفاده در اطراف کودکان، یا کسانی که مشکلات تنفسی دارند است، چرا که آن محرک ریه نیست.بطری اسپری را با پراکسید هیدروژن پر کنید و اسباب بازی‌ها، جعبه های اسباب بازی، دستگیره های درب، و هر چیز دیگری که بچه ها با آن درگیر هستند را پاک کنید.

10. کمک به گیاهان. برای دفع قارچ، کمی هیدروژن پراکسید به بطری اسپری خود اضافه کنید و آن را به گیاهان اسپری کنید. با استفاده از این جدول مفید نسبت پراکسید هیدروژن به آب را برای گیاهان خود تعیین کنید.

توجه: هنگام استفاده از هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید و آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.