خودتان را گرم کنید!

افرادی که احساس کسالت و بی حوصلگی می‌کنند، اغلب به صورت فیزیکی و روحی احساس سردی می‌کنند. تنها با گرم کردن اتاق، و یا پوشیدن لباس گرم اضافی، و یا حمام آب گرم، می‌توانید روحیه خود را بالا ببرید.

دکوراسیون خانه را تغییر دهید!

تعجب آور نیست که یک شکل بودن دکوراسیون اتاق و تغییر نکردن آن می‌تواند باعث گرفتگی جال شما شود. با تغییر جای مبلمان یا تابلوهای روی دیوار و یا عوض کردن جای گلدان‌ها یا خرید یک گلدان جدید بی‌شک سرحال‌تر خواهید شد.

به خودتان برسید!

از خودتان غفلت نکنید و به خودتان برسید. به آرایشگاه بروید، لباس‌های دیگری بپوشید و در کل سعی کنید کمی در خود تفاوت ایجاد کنید.

خرید کنید!

اگر کمی پول در جیب خود دارید، به نزدیکترین فروشگاه بروید و کمی خرید کنید. تاثیر خرید کردن را بر روی روحیه تان بسیار زودتر از آنی که فکرش را بکنید، خواهد دید. شاید این راهنمای خرید نوروزی هم به دردتان بخورد.

بی‌خیال رژیم غذایی شوید و هر آنچه دلتان می‌خواهد را بخورید!

نظر شما در مورد یک وعده غذایی کامل چیست؟ دانشمندان شواهدی محکم در ارتباط با تاثیر مستقیم رژیم غذایی بر افسردگی یافته اند. قبلا پستی با عنوان 100 توصیه سلامت منتشر کرده ایم که توصیه می‌کنم آن را هم بخوانید.

برای یک سفر برنامه ریزی کنید!

چیزی که در بسیاری از فرهنگ‌ها به یک آدم کسل و بی حوصبه توصیه می‌کنند، مسافرت است. مسافرت یا حتی یک گردش کوتاه می‌تواند از آدمی بی‌حوصله یک آدم شاد و پرنشاط بسازد.

کتاب بخوانید!

یکی از دوستانم تعریف می‌کرد که هر وقت حوصله اش سرمی‌رود شروع به خواندن کتاب می‌کند و یا اینکه به وبگاه ایران آتا سری می‌زند و مطالب جدید آن را می‌خواند. شما هم می‌توانید هنگام بی‌حوصلگی خواندن کتاب یا مجله را امتحان کنید.

کارهای تعمیراتی یا تمیزکاری را انجام دهید!

چرا سعی نمی‌کنید خودتان را با چیزی سرگرم کنید؟ شستن ماشین و یا دوختن لباسی یک حس حرکت رو به جلو و موفقیت را در شما ایجاد می‌کند.

با دوستان‌تان ارتباط برقرار کنید!

اینکه در انزوا بنشینید، فرصت خوبی برای کسالت هست که به شما نزدیک‌تر شود. با دوستان‌تان تماس بگیرید و احوالات آنها را جویا شوید. شاید با این کار آنها را هم از بی حوصلگی دربیاورید.

شب‌ها زود بخوابید!

دانشمندان بین دیر خوابیدن (که موجب اختلال در ساعت بدن می‌شود) و بی حوصلگی روابط محکمی یافته اند. این پست را که درباره خواب است بخوانید، کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم به زود خوابیدن بگیرید.

عادت‌های بدتان را کنار بگذارید!

عادت‌های بدی چون سیگار کشیدن، استفاده از مواد الکلی، مصرف غذاهای فراوری شده، مصرف نوشابه های گازدار و … علاوه بر اینکه برای سلامتی شما مضر هستند باعث اختلال در خلقیات شما نیز می‌شوند. قبلا لیستی از عادت‌های خوب که می‌توانید داشته باشید را لیست کرده ایم.

شما هنگام مواجه شدن با کسالت و بی حوصلگی چه کاری انجام می‌دهید؟