خانه تکانی

یکی از کارهای سختی که باید تا عید نوروز انجام دهید، خانه تکانی است. شیشه ها را تمیز کنید، فرش‌ها را بشورید، خانه را گردگیری کنید، شاید هم بخواهید دکوراسیون خانه را هم تغییر دهید. سعی کنید با اعضای خانواده برای خانه تکانی همکاری کنید تا زیاد خسته نشوید.

خرید اسباب پذیرایی

عید است و دید و بازدیدهایش. خرید میوه و شیرینی برای پذیرایی از مهمان‌ها را فراموش نکنید. پیشتر در رابطه با پیشنهادات خریدهای نوروزی مطلبی نوشته ایم، آن را ببینید.

خرید هدایا عیدی ها

بچه های فامیل انتظار عیدی از شما دارند. چه بهتر که از همین حالا به فکر هدیه و عیدی های آنها باشید. برای خرید هدایا سلایق و علاقه مندی های هر کس را مد نظر بگیرید. در آینده سعی می‌کنیم پستی در رابطه با خرید هدایا داشته باشیم.

آماده کردن سفره هفت سین

داشتن سفره هفت‌سین یکی از آداب رسوم عید نوروز است. به فکر سین‌های آن باشید. سیر، سیب، سبزه، سنجد، سرکه، سمنو، سماق، سنبل، سکه، سپند، سپستان، سوهان، سوسن، سرمه، سنگک، سبزی، سیاهدانه و … گزینه هایی هستند که برای سفره هفت سین می‌توانید استفاده کنید.

حساب و کتاب مالی سال

اگر به کسی قرضی داشته اید که تا حالا پرداخت نکرده اید، بهتر است همین حالا قرضش را ادا کنید. به این فکر کنید که بعد از نوروز خواهد گفت، چرا از پارسال قرضم را نداده ای؟ پس نگذارید پارسال شود! اگر هم کسی به شما بدهکار است بهتر است قرضش را به یادش بیاندازید.

آشتی با طبیعت

به گلدان‌هایتان برسید و اجازه دهید آنها هم هوای بهاری را استنشاق کنند. درخت بکارید. ماهی قرمز بخرید و آن را در سفره هفت سین قرار دهید. راستی یادتان نرود سبزه آماده کنید.

سر زدن به مزار شهدا و اموات

بر سر مزار شهدا و اموات خود حاضر شوید و فرارسیدن بهار را به آنها مژده دهید. به آنها نشان دهید که هنوز از یادشان نبرده اید.

رایانه تکانی

رایانه تکانی کنید! تصویر پشت زمینه رایانه و دیگر ابزارهای دیجیتال خود را بهاری کنید. فایل‌های اضافی را از دسکتاپ خود پاک کنید. هارد خود را کمی سبکتر کنید و فایل‌هایی را که دیگر به آنها نیاز ندارید را حذف کنید.

درس و مشق

به درس و مشق خود برسید تا در ایام نوروز خیالی راحت‌تر داشته باشید. اگر تصمیم گرفته اید در ایام نوروز درس بخوانید بهتر است از همین حالا برای آن برنامه ریزی کنید.

به خودتان برسید

به نظافت شخصی خود برسید.  لباس نو بخرید یا لباس‌های تمیز خود را برای روز عید آماده کنید. به آرایشگاه مراجعه کنید و عطر بزنید و …

کنار خانواده جمع شوید

سعی کنید لحظات سال تحویل را کنار خانواده خود باشید.

به نظر شما تا عید نوروز، دیگر چه کارهایی بهتر است انجام دهیم؟