آخرین باری که ایران به کشوری حمله کرد 218 سال پیش بود که آغامحمدخان به گرجستان لشکرکشی کرد. در مقایسه با بسیاری از کشورها این سابقه ای ارزشمند است.

رژیم صهیونیستی از همان سال‌های نخست که تشکیل شد، بارها شهرهای متعددی را مورد حمله و تاخت و تاز قرار داده است و همچنان تا به امروز به طور غیرقانونی زمین‌هایی از سه کشور همسایه را اشغال کرده است.

ایران به طور غیرقانونی به توسعه سلاح های هسته ای نپرداخته است، در حالی که اسرائیل برنامه‌های مخفی برای توسعه غیرقانونی سلاح‌های هسته ای داشته است که تاکنون صدها کلاهک هسته‌ای تولید کرده است.

مرگ بر اسرائیل

ایران پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای سازمان ملل متحد را امضا کرده است، درحالی که اسرائیل از امضای آن خودداری کرده است.

تاکنون هیچ جاسوس ایرانی درحین سرقت اسرار هسته‌ای دستگیر نشده است. در حالی که جاسوسان اسرائیل بارها حین جاسوسی از تاسیسات هسته ای ایالات متحده گرفتار شده اند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قاچاق هسته ای از ایالات متحده باعث به اسرائیل نقش داشته است.

اسرائیل گزارش داده است که دارای بیش از 300 موشک هسته‌‍ای در پایتخت‌های عربی و اروپایی است. حتی برخی از آنان می‌تواند شهرهای ایالات متحده را مورد هدف قرار دهد. ایران هیچ گونه سلاح هسته ای ندارد و بارها گفته است که: ما خواهان داشتن سلاح هسته ای نیستیم و آن را برخلاف اصول اساسی اسلام می‌دانیم.

ایران حامی گسترش انرژی هسته ای در همه کشورها است و تاکنون برای این منظور جاسوسی نکرده است. اسرائیل برای چند دهه فن‌آوری سلاح‌های مخفی آمریکا را به چین می‌فروخته است. جاسوس اسرائیلی جاناتان پولارد اسرار حیاتی و مهم آمریکا را به اتحاد جماهیر شوروی فروخته است.

ایران تاکنون هیچ نقشی در کشته و مجروح شدن سربازان آمریکایی که به خاطر ایران بجنگند، نداشته است. اسرائیل بارها و بارها ایالات متحده آمریکا را برای جنگ‌های پرهزینه تحت فشار قرار داده است، و انتظار دارد شهروندان آمریکایی به خاطر اسرائیل مبارزه کنند.

اسرائیل بارها به جرم ربودن اتباع خارجی از کشورهای دیگر و قاچاق آنها به اسرائیل متهم شده است. تاکنون هیچ سابقه‌ای از ایران در رابطه با مشارکت در جرم و جنایت‌های بین‌المللی گزارش نشده است.

در 8 اوت 1967 نیروهای هوایی و دریایی اسرائیل به ناو یواس‌اس لیبرتی در آب‌های بین المللی در سواحل مصر حمله کردند و 34 ملوان آمریکایی را کشته و 174 نفر را مجروح کردند. اما از طرف کنگره ایالات متحده آمریکا هیچ‌گاه در این مورد تحقیق به عمل نیامد.

سال گذشته، نیروی دریایی ایران حمله دزدان دریایی به یک کشتی باری آمریکایی در دریای عمان را خنثی کرد. ناو جنگی ایران پس از دریافت پیام کمک وارد عمل شد و ملوانان آمریکایی را نجات داد.

در پنج سال گذشته اسرائیل بیش از 1.5 میلیون فلسطینی را در غزه به صورت غیرقانونی و غیرانسانی محاصره کرده است که باعث درد و رنج و مرگ‌ انسان‌های بسیاری شده است. در مقابل، ایران برای آسایش فلسطینیان در محاصره کمک فرستاده است. این کار ایران را شاید بتوان با برقراری خط هوایی برلین توسط ایالات متحده که برای کمک به بخش غربی برلین در پی محاصره این شهر از سوی ارتش سرخ بود؛ مقایسه کرد.

با همه این‌ها؛ دیو ایوانز، جانباز و عضو ارشد سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا به صورت کوتاه چنین گفته است:

حتی اگر برای صلح سوگند یاد نکرده باشید با منطق خود می‌توانید نتیجه بگیرید که ایالات متحده باید اسرائیل را تهدید کند و نه ایران را!

آیا زمانی می‌رسد که آمریکایی‌ها ارباب بودن را به برده بودن ترجیح دهند؟! آیا پایتخت آمریکا واشنگتن است یا تل آویو؟