امواج الکترومغناطیسیبرای اینکه از آثار منفی امواج الکترو مغناطیسی تلفن همراه برروی سلامت جسم خود آگاه شوید و بدانید چگونه باید خود را از شر این امواج دور کنید حتماً این مطلب را بخوانید!

  1. هنگام صحبت با تلفن همراه ایمن‌ترین روش این است که از بلندگوی آن استفاده کنید و تلفن به اندازه ارتفاع یک دست از شما فاصله داشته باشد. استفاده از هدست‌های با سیم هم روش خوبی است. هرچند ساطع کننده امواج هستند. فرستنده‌های بلوتوث دار نیز می‌تواند سومین انتخاب شما باشد. این فرستنده‌ها نسبت به تلفن‌های همراه امواج الکترو مغناطیسی کمتری منتقل می‌کنند. اما امواجشان از هدستهای با سیم بیشتر است. وقتی از تلفن استفاده نمی‌کنید، هدست را خاموش کنید.
  2. در طول روز هنگام کار، تلفن همراه روشن را نزدیک خود نگه‌ندارید و اگر مجبور به این کار هستید، تلفن را در وضعیتی قرار دهید که آنتن آن از شما دور باشد. یادتان باشد. آنتن بیشترین امواج را ساطع می‌کند.
  3. سعی کنید هنگام استفاده از تلفن همراه شارژ آن کامل باشد. زیرا وقتی کیفیت سیگنال ضعیف باشد تلفن تشعشعات بیشتری خواهد داشت.
  4. در آسانسور، ماشین، قطار یا هواپیما از تلفن همراه استفاده نکنید. تلفن همراه در فضاهایی که از فلز ساخته شده‌اند. توان بیشتری پیدا کرده و در نتیجه امواج بیشتری ساطع می‌کنند.
  5. به جای تماس گرفتن، پیامک بفرستید. هرچه فاصله تلفن از مغز شما بیشتر باشد بهتر است.
  6. در خانه از تلفن‌های با سیم استفاده کنید. زیرا تلفن‌های بی‌سیم می‌توانند مثل تلفن‌های همراه اشعه منتقل کنند.
  7. به خاطر داشته باشید، محافظ‌های دیجیتال ممکن است اشعه‌های بیشتری ساطع و در تماس‌ها اختلال ایجاد کنند. بنابراین از آنها استفاده نکنید.
  8. اگر در خانه‌تان سیستم وایرلس استفاده می‌کنید، خروجی آن را در محلی نگهدارید که از اتاق خوابتان دور باشد. برای بیدار شدن بهتر است به جای استفاده از موبایل از ساعت‌های کوکی که با باتری کار می‌کنند استفاده کنید.
  9. از مودم های با سیم برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.
  10. تا جایی که می‌توانید ارتباطات بی‌سیم کامپیوتر مانند بلوتوث را غیرفعال کنید.
  11. از لوازم جانبی کامپیوتر (کیبورد، ماوس، پرینتر و…) باسیم استفاده کنید
  12. نسل جدید مانیتورهای کوچک بی سیم، طوری طراحی شدند که به راحتی زیر تختخواب یا تشک جا می‌گیرند. این مانیتورها هم امواجی مشابه تلفن همراه از خود ساطع می‌کنند.
  13. مراقب فرکانس‌های رادیویی دکل‌های تلفن همراهی که اطراف خانه‌ها نصب می‌شوند باشید زیرا منبعی مهم در تولید تشعشعات الکترو مغناطیسی هستند.
  14. برچسب محافظتی safer call به موبایل خود بچسبانید.
  15. سازندگان گردنبند و دستبند پاوربالانس معتقد هستند که با استفاده از یکی از این محصولات تاثیر منفی امواج الکترو مغناطیسی را می‌توانید از بین ببرید.

منبع این نوشته مجله 7 روز زندگی است که برای اولین‌بار توسط وبگاه ایران آتا در وب منتشر شده است.