yyvqjzp6

بی‌شک هر کسی دوست دارد تا خودرویی سوار شود که مانند خانه راحت و پر از آرامش باشد. آرامشی که برای تامین آن شرکت‌های بزرگ تولید خودرو در جهان پیشرفته‌ترین و گران‌ترین قطعات ممکن را برای خودروهای خود در نظر گرفته و با افزودن انواع و اقسام و طرح‌های انتزاعی و ایده‌های نو در صدد هر چه نزدیکتر شدن به آن برآیند. همین هدف باعث شده تا این روزها فضایی‌ترین امکانات را در غالب سیستم‌های تعلیق، سیستم‌های تهویه مطبوع و … ببینیم تا کم کم خودروها را از بعضی خانه‌ها هم راحت تر تصور کنیم.

داشتن این نوع خودروها نه تنها طراحان و دانشمندان را راضی نکرد بلکه آنها را وادار کرد تا از این به بعد به ساخت خودروهایی بیندیشد که نه تنها از خانه راحتتر است، بلکه فضای داخلی اش از خود پوست بدن هم دلنشین تر است، تا این گونه خودروهای آینده به راحتی بدن خود ما باشد!

اما این راحتی چگونه به دست خواهد آمد؟

طبق برخی گزارش ها و براساس بعضی اخبار فاش شده از شرکت خودروسازی نیسان، این خودرو ساز ژاپنی گویا قصد دارد در نسل های آتی خودروهای خود برای روکش صندلی ها و همچنین پوشش قسمت های مختلف اتاقک سرنشینان از موادی استفاده کند که از لحاظ میزان لطافت، دما، رطوبت، انعطاف پذیری و … دقیقاً مانند پوست بدن انسان باشد تا این گونه سرنشینان هنگام نشستن داخل خودرو یا دست زدن به بخش های مختلف اتاقک، حس کنند که در حال لمس بدن انسان هستند.

جالب است بدانید که تولیدکنندگان این سیستم برای رسیدن به طرح‌های خود تصمیم دارند تا پوست نوک انگشتان را شبیه سازی کنند. قسمتی که از لحاظ تمامی مشخصات بهترین شرایط را استفاده به عنوان روکش صندلی و جلو داشبورد دارد. ایده‌ای که در صورت کامل شدن و ورودش به خطوط تولید شرکت نیسان باید در آینده ای نه چندان دور منتظر خودروهایی باشیم که هنگام نشستن داخل آنها حس نشستن بر روی کف دست یک انسان! به ما دست داده و می‌تواند روکش صندلی‌هایمان را از پوست انگشتانمان هم لطیف تر کند. ایده ای که در آینده می‌تواند سواری با بعضی خودروها را جذاب‌تر و البته کمی ترسناک کند.

منبع: مجله دانشمند