ماسک زیبایی

ماسک پاپایا و عسل (برای پوست ناصاف)

اگر پوستی ناصاف دارید می توانید از پاپایا و عسل، ماسک صورت بسازید. پاپایا را به شکل پوره درآورید و با عسل مخلوط کنید. آنزیم موجود در پاپایا سلول های مرده پوست را جدا و مانند یک پیلینگ عمل می کند.

علاوه براین، پوست شما توسط اسید میوه خفیف آن، صاف و کشیده می شود. عسل باعث می شود پوست شما نرم و انعطاف پذیر شود. برای تاثیر بهتر اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با پارچه کتان آن را پاک کنید و با آب ولرم بشوئید.

ماسک موز و عسل (برای پوست خشک)

موز مثل بمب ویتامین B واقعی پوست شما را تغذیه و مرطوب می کنند. برای تهیه این ماسک یک عدد موز را با یک تا دو قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو یا آب پرتقال تازه ترکیب کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید سپس با آب ولرم بشوئید.

ماسک سیب ترش (برای پوست چرب)

یک سیب ترشس رنده شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و حداقل به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

ماسک موز (برای پوست خشک)

موز رسیده را له کنید سپس یک قاشق غذاخوری پنیر خامه ای و کمی روغن جوجوبا به آن اضافه کنید و روی پوست قرار دهید.

ماسک برای لکه های پوست

یک عدد خیار را با ساقه جعفری میکس کنید سپس 5 قاشق غذاخوری روغن کنجد به آن بیافزایید. این ماسک حداقل 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک آبلیمو و گلاب

به میزان یکسان آبلیموی تازه و گلاب را با هم مخلوط کنید و هر روز صبح و شب صورتتان را با کمک یک پد با این ترکیب پاک کنید.

ماسک برای پوست هایی با منافذ بزرگ

یک قاشق غذاخوری جوشانده رزماری را با دو قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید این ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت قرار دهید.

ماسک آووکادو

از آنجایی که آووکادو حاوی ویتامین B و E فراوان است. رطوبت رسانی فوق العاده ای دارد. یک عدد آووکادو را به شکل پوره درآورده و دو قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه کنید. این ماسک را حدود نیم ساعت روی پوست قرار دهید تا تمام مواد موجود بتوانند اثر کنند.

ماسک خاک رس

خاک رس، درمانی خوب برای جوش ها و دانه های سرسیاه است که تقریباً در تمام داروخانه ها و فروشگاهها یافت می شود. مواد معدنی و عناصر کمیاب موجود در خاک رس با التهاب پوست مبارزه می کند و به پوستتان آرامش می دهد. در حین زمان تاثیر، مواد زائد، چربی و غیره بیرون رانده می شوند. از این طریق منافذ پوست بازخواهد شد و پوست با اکسیژن و مواد مغذی تامین می شود. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری خاک رس را با آب گرم مخلوط کنید تا به شکل فرنی غلیظ در آید سپس به میزان زیاد روی پوستتان قرار دهید و بعد از این که خشک شد صورت را به جای آب می توانید با چای بابونه بشوئید.