شکلات Cadburys

خبری خوش برای بازار مصرف شکلات در آفریقا و خاورمیانه

اخیراً شرکت سازنده شکلات‌های Cadburys – یکی از معتبرترین شرکت ها در عرصه شکلات‌سازی – شکلات‌هایی را به بازار عرضه کرده است که قادر است تا دمای 140 درجه سانتیگراد در برابر ذوب شدن مقاومت کند. اما قرار نیست این محصول جدید در مناطقی که از آب و هوای خنک برخوردارند به فروش برسد و مقصد نهایی این محصولات در قاره آفریقا و کشورهای گرمسیری خاورمیانه از قبیل هندوستان خواهد بود.

در این کشورها معمولاً فروشندگان شکلات های خود را در مغازه هایی یخچال نداشته نگه می دارند و در ضمن مشکل گرمای زیاد هم نگهداری آنها را سخت و دشوار می کند، به این دلایل این شرکت به تولید چنین شکلات هایی همت گماشته است.

به گفته یکی از مدیران اجرایی این شرکت «اگر شما در شهر لاگوس – پایتخت کشور نیجریه – به بازار بروید، مطمئناً در آنجا جای خنکی پیدا نخواهید کرد. اگر در شهر هایی هم چون لاگوس فروشگاهها رشد کنند، فروش این محصولات برای ما آسانتر خواهد شد. اما در حال حاضر خیلی عجله داریم.» او زمان دقیق تولید انبوه این محصول را اعلام نکرد، اما اظهار داشت که خیلی زود پخش خواهد شد.

تاریخ فعالیت شرکت کادبری به سال 1824 میلادی باز می گردد. زمانی که (John Cadbury) مغازه خواربار فروشی اش را در بیرمنگام انگلستان افتتاح کرد، از همان ابتدا کاکائو و شکلات های نوشیدنی از محصولات مشهور کادبری به حساب می آمدند؛ جان کادبری در سال 1831 فعالیت های جدی خود در زمینه تولید محصولات کاکائویی را آغاز کرد. شکلات های وی مطبوع و خوشمزه به شکل های ورقه ای، شیری حاوی تکه های میوه و کرانچی هستند.

برگرفته از ماهنامه علمی و فنی دانشمند