اگر شما هم اخبار مذاکرات ایران و 5+1 را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که مذاکرات در مورد برنامه های هسته ای ایران است و گروه موسوم به 5+1 برای توقف برنامه هسته ای بر ایران فشار وارد می‌کنند.

علت اصلی این فشارها ترس از احتمال تولید سلاح‌های هسته ای توسط ایران است. در این رابطه رهبر ایران سال‌ها پیش در مورد حرام بودن تولید سلاح های هسته ای فتوا داده اند که هفته گذشته نیز رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به این فتوا اشاره کرد و گفت که فتوای رهبر ایران مبنی بر حرام بودن تولید جنگ افزارهای هسته ای، خود می‌تواند دلیلی برای پذیرفتن حق ایران برای ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای باشد.

اما آنچه که در دنیای امروز قابل تامل است، توهم امنیت در برابر دارندگان سلاح های اتمی است. چرا فشاری بر دارندگان سلاح های هسته ای که حتی برخی به پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیز پایبند نیستند، وارد نمی‌شود؟

آیا در عصر حاضر احتمال حمله اتمی از جانب کشورهای دارنده سلاح های هسته ای وجود ندارد؟ چه تضمینی برای امنیت مردم جهان در برابر سلاح های هسته ای وجود دارد؟ چرا دارندگان زرادخانه های بزرگ هسته ای به دنبال فشار بر کشورهای خواهان برنامه های صلح آمیز هسته ای هستند؟