نمایشگاه کتاب تبریز

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز شروع شده و تا سیزدهم مهر ماه ادامه خواهد داشت. نمایشگاه کتاب تبریز از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه مندان به کتاب است.

نمایشگاه کتاب تبریز

این نمایشگاه از لحاظ تعداد ناشران حضور یافته و میزان بازدیدکنندگان پس از نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور است.

نمایشگاه کتاب تبریز

در این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز بیش از 140 هزار عنوان کتاب و 816 ناشر داخلی و خارجی شرکت دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نمایشگاه تنها 700 میلیون تومان بن کتاب (با 20 درصد تخفیف برای هر کتاب) در نظر گرفته است. همچنین خود ناشران نیز 10 تا 50 درصد تخفیف به به خریداران ارائه می‌دهند.

نمایشگاه کتاب تبریز

خرید بن کتاب در یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با ایستادن در صف‌های طولانی امکان پذیر است که امید می‌رود در سال‌های آتی به صورت بهتری ارایه گردد تا وقت بازدیدکنندگان به هدر نرود.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

با توجه به زمان برگزاری این نمایشگاه که با آغاز سال تحصیلی جدید مصادف شده است، استقبال دانش آموزان و دانشجویان از این نمایشگاه بسیار خوب است و دانش آموزان برخی مدارس شهر تبریز نیز به صورت گروهی همراه با مدیران و معلمان خود از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

نمایشگاه کتاب تبریز

در بین غرفه های کتاب، شاهد غرفه های فرهنگی دیگری چون نقاشی کودکان، خوشنویسی، پاسخ به سوالات شرعی، گفتمان، مسابقه کتابخوانی، مسابقه کاریکاتور و عکس، کارگاه های آموزشی  و … نیز هستیم.

نمایشگاه کتاب تبریز

حضور فعال برخی نویسندگان، مترجمین و دیگر چهره های فرهنگی کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به چشم می‌خورد.

نمایشگاه کتاب تبریز

شلوغ‌ترین سالن نمایشگاه کتاب امسال تبریز نیز مربوط به کتاب‌های کمک درسی و کنکوری است و از همان لحظه ورود به حیاط نمایشگاه بین المللی تبریز، تبلیغات موسسات آموزش عالی جلب توجه می‌کند.

کتاب و کتابخوانی

وقتی رئیس جمهور کشوری می‌گوید “جامعه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته است” امید است مسئولان فرهنگی آن کشور برای بالا بردن سطح کتابخوانی در آن کشور بیش از پیش تلاش کنند.