ورزش و تحرک یکی از ارکان مهم و اصلی زندگی است که شاید برای بسیاری پیش پا افتاده و بی اهمیت جلوه کند. محققان طی سالهای جدید، مقالات جدید و متفاوتی در مورد نقش ورزش بر سلامت، جشم و روح انسان ارائه داده اند. آنچه بیش از هرچیز دیگری در حوزه وزش و سلامت اهمیت دارد، همت و اراده فرد برای انجام و پیگیری تمرینات و حرکات ورزشی در طی زندگی است. بیایید با نگاهی محکم‌تر به این مسئله بپردازیم.

1. تقویت و کشش عضلات: پاها را دو برابر عرض شانه باز کنید و روی پنجه پاهایتان بایستید و دست ها را به پهلوها زده و به آرامی به سمت پایین بیایید سپس کف پاها را به آرامی به زمین بچسپانید. این تمرین را تکرار کرده و با آرامش انجام دهید.

2. کشش ماهیچه های دست و پا: در حالت ایستاده، پاها را بیشتر از عرض شانه ها باز کنید. حال به آرامی دست ها را پایین آورده و نوک انگشتان را روی زمین قرار دهید. پس از 30 ثانیه مجدداً به حالت اولیه خود بازگشته و حرکت را تکرار کنید.

افزایش نیروی بدن

3. تحرک و سرعت عمل: پاها را کمی بیشتر از عرض شانه ها بازکنید. لازم است بدانید که این تمرین باید با سرعت عمل انجام شود حال به حالت نیمه نشسته انجام دهید و مجدداً بایستید. سپس پای راست را بالا آروده و مقابل بدن تان نگه دارید، به طوری که پا، آماده پرتاب توب باشد. دست چپ را مقابل سینه نگه داشته و دست راست را به سمت پایین نگه دارید. این تمرین را از ابتدا برای پای مقابل تکرار کنید.

4. تقویت عضلات شکم و پهلو: در حالت ایستاده، پاها را بیشتر از عرض شانه ها بازکنید و دو دست را پشت سر نگه دارید. پای چپ را به سمت بالا و متمایل به پهلوی راست حرکت دهید. سپس به آرامی پایین بیاورید. این تمرین را برای پای مقابل تکرار کنید.

5. کشش ران و ساق پا: در حالت ایستاده، دست ها را بالا برده و کف دو دست را به هم بچسپانید. حال به آرامی بدن را به سمت پایین حرکت دهید و در همین حال، پای راست را از پشت، بالا ببرید، به طوری که ناحیه پشت کمر و پا در یک راستا قرار گیرند. این حرکت کششی را پس از 30 ثانیه برای پای مقابل تکرار کنید.

برگرفته از مجله زیبایی سالم. برای افزایش قدرت و تناسب اندام می‌توانید از مجموعه بدنساز همراه استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از مواد غذایی مغذی بهره مند شوید. راستی یادتان نرود توصیه های تناسب اندام را هم بخوانید. شما چه پیشنهاد دیگری برای افزایش قدرت و سلامتی دارید؟