چندی پیش با 10 جشنواره بزرگ و شگفت انگیز از سراسر جهان آشنا شدیم. حال دراین پست از ایران آتا قصد داریم شما را با 10 جشن بزرگ و جذاب دیگر آشنا کنیم:

جشنواره پنیرنوردی در تپه کوپر

11. جشنواره پنیرنوردی در تپه کوپر – گلاستر، انگلستان – 26 مه (2014)

در این جشنواره صدها نفر از بالای تپه ای تا پایین آن را به دنبال قالب‌های پنیر چرخ مانند به راه می‌افتند. این جشنواره که مسابقه ای جذاب نیز هست با جیغ و داد تماشاگران همراه است.

 کوچلا کالیفرنیا

12. کوچلا – کالیفرنیا،ایالات متحده – 11 تا 20 آوریل (2014)

هر ساله جشنواره موسیقی و هنر Coachella شاهد حضور بزرگترین نامها در موسیقی و مشاهیر هالیوود است. ویژگی‌های این جشنواره اجرای موسیقی زنده در سبک‌های مختلف و مجسمه سازی و نیز صحرانوردی است.

جشن روز مردگان مکزیک

13. جشن روز مردگان – جشن ملی مکزیک – اول نوامبر

در روز مردگان یا “Dia de los Muertos” مردم برای گرامی‌داشت یاد تمام کسانی که قبل از آنها فوت کرده اند، جشن می گیرد. این جشنواره توسط مکزیکی‌ها در سراسر جهان برگزار می‌شود.

جشنواره گاوهای وحشی اسپانیا

14. جشنواره گاوهای وحشی – پامپلونا، اسپانیا – 6 تا 14 جولای

در این سنت اسپانیایی گاوهای وحشی در سطح شهر و مسیرهای مشخص رها می‌شوند و کسانی که می‌خواهند سطح آدرنالین خود را بالا ببرند با این گاوهای وحشی شاخ به شاخ می‌شوند.

جشنواره آب سونگکران

15. جشنواره آب سونگکران – چیانگ مای، تایلند – 13 تا 15 آوریل (2014)

افراد زیادی از سراسر کشور برای شرکت در این جشن دور هم گرد می‌آیند و به همدیگر آب می‌پاشند، تا بداقبالی‌های یکدیگر را با این آب بشویند.

جشنواره فانوس تایوان

16. جشنواره فانوس – نیوتایپه، تایوان – 23 فوریه (2014)

یکی از بزرگترین جشنواره‌های فانوس در جهان و نمایانگر پایان سال نوی چینی است. در این جشن هزاران فانوس روشن به آسمان فرستاده می‌شود.

جشنواره گلاستونبری

17. جشنواره گلاستونبری – گلاستونبری، انگلستان – 25 تا 29 ژوئن (2014)

گلاستو بزرگترین جشنواره هوای آزاد هنرهای اجرایی جهان است که به صورت سالانه در انگلستان برپا می‌شود. گلاستونبری بیشتر برای اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره رقص، تئاتر، سیرک، کمدی و بسیاری هنرهای اجرایی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید.

جشن پاراچیکو

18. جشن پاراچیکو – چیپا د کورزو، مکزیک – 22 ژانویه

در جشن پاراچیکو، افراد ماسک‌های چوبی که ویژگی‌های نژاد سفید مانند پوست روشن و چشمان آبی در آن نمایان است و در تقابل با ویژگی‌های مردم بومی است، به صورت می‌زنند. آن‌ها همچنین لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و کلاه به سر می‌گذارند و با استفاده از جغجغه که به روبان‌های رنگی متصل است، تولید صدا کرده و با آن می‌رقصند.

کارناوال بازل

 19. کارناوال – بازل، سوییس – 10 تا 13 فوریه (2014)

کارناوال یا جشن شهر بازل بزرگ ترین جشن در کشور سوییس محسوب می‌شود که هر ساله بین ماه‌های مارس و فوریه در بازل برپا می‌شود. شرکت کنندگان در این جشن لباس‌های مختلفی می‌پوشند که نشان دهنده افراد معروف، مانند سیاستمداران، و یا حتی شخصیت های کمیک و یا حیوانات است.

چهارشنبه سوری ایرانیان

20. چهارشنبه سوری – جشن ملی ایرانیان – 19 مارس (2014)

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است. در آخرین چهارشنبه شب سال خورشیدی ایرانیان در جای جای جهان گرد هم می‌آیند و آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌پرند و به جشن و شادی می‌پردازند.