ambulance

1. استفاده از تلفن همراه در حین پیاده روی

همه ما می‌دانیم مکالمه تلفنی و خواندن و نوشتن پیامک در حین رانندگی خطرناک است، البته این فعالیت هنگام پیاده روی نیز می‌تواند به همان اندازه بد باشد. ارسال پیامک در حال قدم زدن احتمال برخورد شما با تنه درخت یا تیر تلفن و یا افتادن در جوی آب را افزایش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید کارتان به اورژانس (و حتی بدتر از آن به سردخانه) نکشد هنگام استفاده از تلفن همراه خود یک جای امن بایستید!

2. تعمیر وسایل برقی

برق گرفتگی از مواردی است که بیشتر در بین مردان دیده می‌شود. شایع ترین علت آن هم تلاش برای تعمیر لوازم خانگی مانند سشوار، ماشین لباس‌شویی و … است. سعی کنید از تعمیرکار ماهر برای تعمیر وسایل برقی استفاده کنید. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ تعمیرکار وسایل برقی و یا متخصصان بخش اورژانس؟

3. آتش‌بازی آخر سال

هر ساله اورژانس آمار تکان دهنده ای از مصدومیت‌های ناشی از مراسم آتش بازی چهارشنبه سوری اعلام می‌کند. این مراسم جذاب و بسیار سرگرم کننده است، اما مراقب خود و کودکان دلبندتان باشید.

4. غرق شدن در سواحل

سعی کنید در نواحی ممنوعه شنا نکنید، به تنهایی شنا نکنید، در مکان هایی که نجات غریق وجود دارد شنا کنید و … توصیه های بیشتر را اینجا بخوانید.

5. سقوط تلویزیون

طی سالهای اخیر افرادی که در اثر سقوط تلویزیون با اورژانس تماس گرفته اند افزایش یافته است. هنگام نصب تلویزیون از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید و نیز برای تغییر مکان تلویزیون، به تنهایی اقدام نکنید و از دیگران نیز کمک بگیرید.

خدمات اورژانس

6. پخت و پز با گاز

هنگام استفاده از وسایل گازسوز مانند اجاق گاز حواس خود را جمع کنید. حواس‌پرتی در هنگام استفاده از لوازم گازسوز می‌تواند باعث آتش‌سوزی و حتی انفجار شود.

7. نشستن تمام روز

صرف زمان بیشتری برای نشستن در هر روز و عدم ورزش باعث بروز بیماری‌های بسیاری می‌شود و احتمال سکته قلبی را افزایش می‌دهد. با نشستن طولانی مدت در ماشین، محل کار، پشت رایانه و … بلیتی برای گورستان بدست می‌آورید!

8. رانندگی در جاده برفی و لغزنده

یادتان باشد که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. اگر به مسافرت رفته اید و موقع برگشت با جاده های برفی روبرو شده اید بهتر است زمان برگشت خود را چند روز به عقب بیاندازید.

9. خانه تکانی آخر سال با بی احتیاطی

با رسیدن اسفند ماه خانواده ها به خانه تکانی روی می‌آورند، که سنتی پسندیده است. اما به یاد داشته باشید که در هر حالی سلامت شما مهترین چیز است. هنگام خانه تکانی همه اعضای خانواده با همدیگر همیاری کنید و مواظب خودتان باشید.

با همه اقداماتی که برای جلوگیری از مصدومیت و حوادث انجام می‌دهیم باید یادمان نرود که “حادثه خبر نمی‌کند” پس همیشه شماره 115 را به یاد داشته باشید و تنها در صورت مواجه شدن با حوادث با کارکنان و متخصصان اورژانس تماس بگیرید.