اکثر کسانی که به استانبول سفر کرده اند از میدان معروف تقسیم و خیابان استقلال دیدن کرده‌اند. خیابان استقلال و میدان تقسیم از مشخصه‌های شهر استانبول می‌باشند.

البته یکی از دیدنی های این خیابان کلیسای سنت آنتونی یا آنتونی مقدس است که بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. اگر به میدان تقسیم رفتید و از خیابان استقلال رد شدید حتما از این کلیسا بازدید بفرمایید. کلیسایی که در ساخت و نمونه‌های مجسمه هایش بسیار منحصر به فرد و قابل تحسین می‌باشد.

این کلیسا بزرگترین کلیسای دوران بیزانسی کاتولیک در استانبول می باشد. این کلیسا در سال ۱۷۲۵ میلادی توسط ایتالیایی‌های مقیم استانبول بنانهاده شد. البته در طول تاریخ چندین بار ویران شده و ساختمان فعلی آن از سال ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ بازسازی شد و تا کنون پابرجا مانده است. نمای این ساختمان به سبک نیوگوتیک می‌باشد. پاپ ژان پل دوم به مدت ده سال زمانی که نماینده واتیکان در استانبول بود در این کلیسا ساکن بوده است و این قبل از انتخاب وی بعنوان پاپ بوده است. پاپ ژان پل دوم در ترکیه بعنوان پاپ ترک شناخته می‌شده و مردم ترکیه علاقه وافری به وی داشته‌اند.

در این کلیسا مجسمه زیبایی از مسیح به صلیب کشیده قرار دارد که با سبکی جالب و نوین طراحی شده و حالت صلیب چرخیده می‌باشد. در گوشه ای از کلیسا هم مجسمه زیبایی از حضرت مریم قرار دارد و اکثر مسیحیان برای دعا خواندن به این کلیسا می‌آیند.

توجه شما را به عکسهایی از این کلیسای زیبا و منحصر به فرد جلب می‌کنم.

سفر به استانبول از سفرهای به یادماندنی و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. خصوصا اگر اهل تاریخ و بازدید از آثار باستانی باشید. بازدید از کلیسای سنت آنتونی پادوا منحصر به فرد را از دست ندهید.