یکی از جاذبه های سفر این هست که غذاهای خوشمزه و جدید اون محل رو امتحان کنید. خصوصا اگه اون غذا خیلی معروف هم باشه. امروز باهم می‌خوایم با یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در سفر ترکیه نباید امتحان کردنش رو فراموش کنید آشنا بشیم. پس با ما همراه باشید.

می دونم که با خوردن این غذای خوشمزه برای یکبار حتما مشتری پر و پا قرص اون خواهید شد. پس اگه دهنتون آب افتاد از دستم عصبانی نشید!

“اسکندر کباب” از معروف ترین غذاهای گوشتی در شمال‌غربی ترکیه است که نام خود را از اولین آشپزی که این غذا را ابداع کرد “اسکندر افندی” وام گرفته است. این کباب شباهت زیادی با “دونر کباب” یا همان “کباب ترکی” معروف خودمون داره. از تکه های نازک گوشت گریل شده بره تهیه میشه که در سس گوجه فرنگی خوابانده شده روی نان مخصوص ترکی گذاشته میشه و روی آن کره هم می‌ریزن و از همه مهمتر با ماست سرو میشه.

این غذای خوشمزه از افتخارات مردم ناحیه بورسا و تمام ترکیه می‌باشد و مردم ترکیه که از دریای زیبای مرمره لذت می‌برند و کنار آن زندگی می‌کنند یکی از تفریحاتشان مصرف اسکندر کباب در رستورانهاست.
معروفیت اسکندر کباب به حدی شده که رستوران‌های زنجیره ای “اسکندر” در خیلی از نقاط جهان باز شده‌اند و تنها به ارائه اسکندرکباب مشغول هستند. البته بعد غذا از شما با چای و باقلوای ترکی هم پذیرایی می‌کنند.

مطمئن هستم اسکندر کباب از اون غذاهایی هست که با یک بار خوردن مشتری اون می‌شید. پس در سفرتون به ترکیه اسکندر کباب رو فراموش نکنید.

پاینده باشید و همواره به سفر