اخیرا مطلبی درباره اینکه چگونه می‌توانیم آدم منظم‌تری باشیم منتشر کردم. در این نوشته می‌خواهم روشی را به شما پیشنهاد کنم که بتوانید اتاقی مرتب داشته باشید. این پیشنهاد موضوع یکی از کتاب‌های پرفروش به نام spark joy نوشته خانم Marie Kondo است.

اجازه دهید ترجمه این کتاب را “بارقه شادی” بخوانیم. این کتاب هم چون بسیاری از کتاب‌های سبک زندگی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد و خلاصه آن را می‌توان در یک پست از ایران آتا جای داد! البته نویسنده ژاپنی سعی کرده است قانون کاربردی بیان شده در این کتاب مفید را با فرهنگ ژاپنی درآمیزد.

برای آنکه اتاق‌تان را مرتب کنید، بهتر است برخی از وسایل‌تان اعم از لباس‌ها، کتاب‌ها و … را جدا کنید و آنها را به افراد دیگری اهدا کنید و یا اینکه بفروشید. اما کدام‌ها را نگه داریم؟ خانم ماری کوندو می‌گوید که وسایلی که می‌خواهید اضافه‌هایشان را جداکنید را یکی یکی بردارید، آنهایی را که بارقه شادی برایتان به ارمغان می‌آورند را نگه دارید و بقیه را به آنهایی که نیاز یا دوست‌شان دارند، هدیه دهید.

مثلا قفسه کتاب‌ها را کف اتاق‌تان خالی کنید! آنها را یکی یکی بردارید و لمس کنید، آنهایی که حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند را داخل قفسه کتاب‌هایتان بگذارید و بقیه را به کتاب‌خانه یا دوستان‌تان هدیه دهید. همین کار را برای لباس‌هایی که با پوشیدن‌شان احساس شادی به شما دست نمی‌دهد نیز انجام دهید.

البته شاید این کار در ابتدا برایتان کمی سخت باشد که مثلا با کتاب‌های خود خداحافظی کنید، اما این کار باعث می‌شود که تراکم شادی در زندگی‌تان بیشتر شود! البته کتاب جیبی 300 صفحه‌ای مذکور درباره جنبه‌های مختلف این کار صحبت کرده است. در این نوشته خواستم تنها شما را با کلیات مبحث آشنا کنم.

نظرتان در مورد پاکسازی حافظه رایانه یا ابزار دیجیتال‌تان با کمک بارقه شادی چیست؟ خوشحال می‌شوم نظرتان در مورد این نوشته را بدانم.