هر یک از ما در درون خود داستانی داریم که می‌توانیم آن را به بنویسیم و در اختیار دیگران قرار دهیم. داستان ما شاید غم انگیز و شاید شاد و هیجان انگیز باشد. اگر تا کنون داستان خود را ننوشته‌ایم، ناشی از اهمالکاری ما است. برای نوشتن اولین داستان خود بایستی تصمیمی جدی بگیرید و سپس شروع به نوشتن کنید.

برای نوشتن اولین داستان خود به چه چیزی نیاز داریم؟

اگر تصمیم تان برای نویسندگی جدی است باید به دنبال یک جای دنج و خلوت باشید. یک اتاق کوچک که در آن کسی یا صدایی مزاحم شما نشود و حواس‌تان را پرت نکند. احتمالا به یک چایساز یا قهوه‌ساز هم نیاز داشته باشید.

علاوه بر مکان مناسب شما نیاز به کاغذی مناسب دارید که رویش بنویسد؛ به همراه مدادی که نوشتن با آن برایتان راحت باشد.

حالا به چیزی نیاز دارید که به آن زل بزنید! مثلا یه عکس یا یک تابلو یا گلدانی با گل‌های شاداب و یا هر چیز دیگری. این بستگی به چیزی دارد که می‌خواهید بنویسید.

برای افزایش تمرکز و هیجان درون شاید نیاز باشد یک موسیقی بدون کلام پخش کنید. برای انتخاب موسیقی به احساسات درونی خودتان رجوع کنید. می‌توانید برای رمانتیک شدن صحنه چند شمع هم روشن کنید.

خوب همین‌ها به نظرم کافی است. حال می‌توانید شروع به نوشتن کنید، احتمالا کتاب نویسندگی خلاق نیز بتواند به شما کمک کند. برای نوشتن به قلب خود رجوع کنید و هر آنچه را احساس می‌کنید بنویسید. نفس عمیق را از یاد نبرید. سعی کنید هر بار که شروع به نوشتن می‌کنید حداقل 20 دقیقه این کار را ادامه دهید.