tzleft enayati cnn

با خواندن این مقاله در کمتر از 24 دقیقه و عمل به توصیه های ذکر شده می توانید استرس خود را مدیریت کنید.

یک مقاله نویس CNN به نام Amanda Enayati موضوعی را در رابطه با جستجوی آرامش در موقعیت های استرس‌زا و همچنین تلاش برای رفاه و ایجاد تعادل در زندگی را مورد بررسی قرار داد.
امیدواریم بتوانیم به سوالات شما درباره برخی از موقعیتهای استرس‌زای زندگی پاسخ دادیم. جای تعجب ندارد که کارشناسان ما از روش و تجربه بزرگان استفاده می کنند.

  • اگر شما مراقب خودتان نباشید قادر به مراقبت از دیگران نخواهید بود.
  • بدانید که انجام دادن کار درست مهم است حتی اگر شما را به اوج نرساند.
  • بهترین کارها را در زمان حال و به‌دور از قید گذشته و نگرانی از پیشامدهای آینده انجام دهید.

البته عمل کردن به این راه کارها دشوار تر از گفتن و نوشتن آنهاست.

اولین قدم هشیاری است که با در نظر گرفتن آن در اینجا به بیشتر سوالات ( مربوط به استرس ) پاسخ داده شده:
بار دیگر انجمن کارشناسان ما از (Jay Belsky استاد دانشگاه، Davis روانشناس رشد و کارشناس بین المللی که در زمینه نقش طبیعت و پرورش در شکل گیری کودکان و خانوادها تخصص دارد، دکتر Judith Orloff استاد روانپزشکی دانشگاه UCLA و نویسنده پرفروشترین کتاب “Emotional Freedom” ( آزادی احساسات ) می باشد، Rajita Sinha استاد روانپزشکی، عصب شناسی و مطالعه در زمینه کودک در داانشگاه Yale و مدیر موسسه استرس Yale است) تشکیل شده است.

تحقیق در مورد والدین تنها ( پدر یا مادر )

همسرم همیشه در سفر است و من یک مادر تنها هستم. کارهای زیادی انجام دادم تا این کمبود را جبران کنم اما زمان کافی ندارم.

مشاهدات Orloff حاکی از آن است که ایجاد تعادل در زندگی یک نوع هنر است مهم است که بتوانیم کاری به غیر از فعالیتهای عادی روزمره انجام بدهیم و از این طریق خودتان را برای رویارویی با زندگی آماده کنید مثل انجام دادن کارهایی از قبیل آرام کردن ذهن، خندیدن و کارهای متفاوت انجام دادن.

براساس گفته های Belsky اولویت دادن به اینکه چه چیزهای مهم و چه چیزهای بی اهمیت است حیاتی است مثلا اگر خانه کثیف است دنیا به آخر که نرسیده، گاهی اوقات مردم مجبور می شوند که سطح استانداردها و توقعات‌شان از زندگی را پایین بیاورند. او می گوید مادر عاقل بودن بهتر از مادر فوق العاده بودن است.

Sinha پیشنهاد می کند که والدین تنها باید یک برنامه سازمان یافته با مدیریت زمانی داشته باشند.
به اندازه کافی بخورید و بخوابید و ورزش کنید . وقتی که بحران مالی داریم چگونه می توانید استرس های ناشی از محدودیت های مالی را مدیریت کنیم به طوریکه برای اموری مانند مهدکودک رفتن بچه و اداره کردن خانه پول کم نیاوریم.

Belsky به نکته کلیدی فرق گذاشتن بین خواسته ها و نیاز ها اشاره می‌کند. ما در عصری زندگی می کنیم که تبلیغات به ما تلقین می کند که خواسته های ما نیاز هایمان است، در صورتی که اینطور نیست و خیلی کم پیش می آید. اولین استراتژی خوب آن است که به دنبال تبلیغات نباشیم این سروصدا کردن در مجلات را یا پایین بیاوریم یا حذف کنیم. هنگامی که تبلیغات آماده سرویس دهی هستن آیا انجام مبادلات غیر پولی با دوستان برای اموری مانند نگهداری کودک و اداره خانه ممکن است؟

Belsky تاکید می‌کند که اگر پول خود را با فکر و صرفه جویانه خرج کنیم یکی از بهترین درسهای زندگی است که شما میتوانید به کودکان خود بیاموزید فقط به خاطر اینکه وقتی کسی چیزی را دارد به این معنا نیست که دیگران به آن نیاز دارند بلکه میتواند شانس یا فرصتی برای شما باشد که آن را دارید.

درونی کردن استرس

من هر روز استرس دارم که نکند مبتلا به یک بیماری پوستی به نام (psoriasis) شده باشم. نمی توانم خیلی عمیق فکر کنم و این احساس را ندارم که وقتی زمان دارم حالا بروم تمرین کنم. چکار می توانم بکنم؟

Belsky می‌گوید که ما باید یاد بگیریم روی چیزهای مثبت تمرکز کنیم که این خود نظم و تمرین کردن را به شما آموزش می‌دهد همیشه تمرکز کردن روی مسائل پر استرس آسان‌تر است شما باید یک عضله روانی قوی بسازید تا بتوانید این توانایی را تقویت کنید.

باید یک جایی در ذهن تان تجسم کنید مثل ساحل دریا، اولین قدم های کودکتان و بقیه چیزهایی که بتوانند به شما آرامش دهند. در زمانی که استرس دارید چشمانتان را ببندید و آن تصاویر یا صداها را در ذهن خود تصور کنید با این کار خوتان را از غلتیدن در آن موقعیت تنش‌زا دور کرده اید.

Orloff همچنین توصیه می کند که بهتر است مسائلی که شما را آزار می دهند در دفتری یاداشت کنید مثل احساسات آنی، خشم و سرخوردگی این کار باعث می شود که شما آنها را از خودتان بیرون بریزید و دیگر جایی برای آنها در درون‌تان نداشته باشید. اگر نوشتن این احساس را به شما نمی‌دهد می‌توانید به دوست مورد اطمینان‌تان تکیه کنید که این به همان اندازه نوشتن موثر است.

استرس ترافیک

ریشه یابی استرس

چرا غریزه جنگ و گریز هنوز هم خیلی قوی است؟ به هیچ وجه به این معنا نیست که ما در جنگل به دنبال ببرها می دویم بلکه ما در واقع در ترافیک زندگی نشسته ایم. چرا نمیتوانیم بدن خود را با شرایط وفق بدیم و وقتی که استرس داریم کلی مشکل و آسیب به ما وارد می شود؟

Belsky می‌گوید ریشه یابی استرس جلونگرانه نیست بلکه عقب نگرانه است. در واقع ما را با چیزهایی که در گذشته با آن مواجه شده ایم آماده می کند نه آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد. به این معنا که شما ممکن است با مشکلات امروزی روبرو شوید در صورتی که غرایزتان به جنگل برمی گردد.

Sinha می‌گوید غریزه بقا در تمامی موجودات زنده اساسی است. اگر چه ما در جنگل زندگی نمی کنیم و با ببر ها روبرو نمیشویم ولی با بحرانهایی مانند بلایای طبیعی و یا خشونت ممکن است مواجه شویم که نیاز ما را به مقابله یا فرار می طلبند.

با این وجود سیستم نظارتی ما تا حد زیادی دستخوش سازگاری‌های شناختی و عاطفی شده است. قشر جلوی مغز ما پیچیده تر و پیشرفته تر شده اما از آنجا که این قسمت مغز به سطح بالای استرس مزمن و مکرر حساس می باشد بنا بر این در شرایط روزمره خاص مانند رفت و آمد های استرسزا به خوبی عمل نمیکند.

Orloff می‌گوید مهم کنترل و آگاهانه ساختن یا حذف استرس و احساسات منفی گرایانه است. (استرس را حذف کنید و با صراحت به خودتان یاد آوری کنید که زندگی بیشتر از آن که در خطر باشد مانند ترافیکی است که شما در آن نشسته اید.)

راه ساده برای کنترل کردن استرس چیست؟

Oroloff پیشنهاد می کند که می توانید در سفرهای کوتاه روزمزه با گوش دادن یک موسیقی گوشنواز استرس را کنترل کنید.

سرپرست افسرده

پدرم از بیماری دیوانگی رنج می برد و مجبورم تمام زندگیم را صرف مراقبت از او بکنم احساس می کنم گیر کرده ام و هیچ راه گریزی ندارم و به خاطر این، احساس گناه می کنم و استرس من را بیشتر می کند.

Belsky می‌گوید اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خودت را فراموش کنی و احساساتی مثل رنجش، ناتوانی و خشم را بپذیری. استانداردها و توقعات غیر منطقی باعث می شوند که شما مداوم خود را سرزنش کنید.

Orloff معتقد است اگر چه مراقبت از دیگران در زمانی که به شما نیاز دارند وظیفه مقدسی است اما باید مراقب خودتان باشید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که خود را به خاطر احساساتی مانند خشم و بیچارگی گناهکار بدانید بلکه طبیعی است. برای این که بتوانید به همه کارهایتان برسید می توانید به یک گروه حمایت از دیگران بپوندید که این مسائل را عهده دار هستن و این دیدگاه را بدست بیاورید که شما تنها نیستید. در صورت امکان یک پرستار پاره وقت استخدام کنید که گاهی زمانی را به خود اختصاص دهید.

Orloff بررسی کرده اگر شما مراقبت از خود را تمرین نکنید هرگز نمی‌توانید زمان مفیدی هم برای دیگران بگذارید تنها بیچاره تر و ازکارافتاده تر می شوید.

طبق گفته های Sinha نگرانی سرپرست شکل دیگری از استرس مهلک و غیرقابل کنترل مانند استرس‌های مالی است. فرد احساس می کند گیرکرده و نمی‌تواند با نیازهای خود روبرو شود.

او پیشنهاد می کند که کمک گرفتن از یک متخصص بهداشت روان راهکار مناسبی است و با این عقیده که حیاتی است سرپرست وقتی را به خود اختصاص دهد موافق است. انجام فهالیت‌های مثبت به طور مداوم به سرپرست احساس خوشبینی و قدرت می‌دهد که باید این را بخشی از روال کار خود قرار بدهد حتی اگر کافی نباشد.

اطلاعات بیش از حد

این خبر ها من را وحشت زده می کند چیزهایی مثل Facebook , twitter و تلویزیون. اینها دلیل وحشت من نیستند اما این طور هم نیست که شما بتوانید با یک میله از شبکه زندگیان فرار کنید، پس چه کار کنم؟

Orloff توصیه می کند روزه تکنولوژی دوره ای بگیرید.

به خودتان یک مدت زمان 3 تا 6 ساعته بدور از هرنوع فن آوری یا تکنولوژی اختصاص بدهید. او همچنین در مورد تماشای اخبار قبل از خوابیدن هشدار می‌دهد زیرا ممکن است خواب شما را مختل کند یا با مشکلاتی از قبیل بی خوابی، بی قراری و رویاهای آشفته روبرو شوید.
فعالیتهایی را در برنامه خود بگنجانید که تکنولوژی در آن نقشی داشته باشد مثل پیاده روی کردن، استراحت کردن و آن را عملی کنید .

Sinha می گوید Facebook همیشه هست اما این لحظات زوگذر است که دیگر تکرار نخواهند شد.

منبع