صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روزانه می باشد. اگر شما عادت به خوردن صبحانه ندارید در این جا چند دلیل مهم وجود دارد که توجه شما را به اهمیت خوردن آن جلب می‌کند.

وقتی شما بعد از ساعت های طولانی خواب شبانه، صبح بیدار می‌شوید بدن شما برای آغاز یک روز جدید به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و تنها صبحانه است که می‌تواند این مقدار انرژی را فراهم کند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا حالا صبحانه در برنامه غذایی روزانه تان نقشی نداشته الان وقت آن رسیده که این عادت غلط را تغییر دهید. چرا؟ هشت دلیل ذکر می کنیم:

1- صبحانه متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد.

در صبح قند خون بدن افت می کند. شما به غذایی نیاز دارید که بتواند انرژی مورد نیازتان را در صبح تامین کند. سوخت بدن باید به طور مداوم فراهم شود و شب طولانی ترین وقفه در طی فرآیند سوخت گیری است.

2- اگر شما در مسیر متعادل نگه داشتن وزنتان هستید خوردن صبحانه به شما کمک می‌کند.

محققان به این نتیجه رسیده اند افرادی که صبحانه می‌خورند در کم کردن وزن و متعادل نگه داشتن آن موفق‌تر از افرادی هستند که صبحانه را به امید این که شاید وزن کم کنند از برنامه غذایی خود حذف می کنند و بعد موقع خوردن ناهار که می‌رسد می خواهند تلافی کنند و دلی از غذا در بیارند و با خوردن زیاد و انتخاب غذاهای ناسالم در نهایت شرایط چاق شدن خود را فراهم می کنند.

3- به حفظ واکنش انسولین کمک می‌کند.

حذف کردن وعده های غذایی باعث می شود که در هنگام مصرف کردن کالری ها پاسخ انسولینی بیش از حدی تولید شود. به این معنی که سطح انسولین در خون بیشتر از سطح گلوکز است و ممکن است باعث مشکلات متابولیکی شود و نتیجه آن تجمع چربی می‌شود.

صبحانه ایرانی

4- باعث موثر بودن در محیط کار و مدرسه می‌شود.

کارمندان و دانش آموزان گرسنه نمی توانند در محیط کار و مدرسه مفید واقع شوند چون وقتی گرسنه هستند با بی حوصلگی و بی علاقگی کارهای خود را انجام می دهند. صبحانه کمک می کند که از خواب بیدار شوید و توجه شما را نیز بر می انگیزد.

5- اگر صبحانه بخورید سریع‌تر می توانید کالری بسوازانید.

خوب به جای این که تا موقع ناهار گرسنه باشید و با خوردن یک غذای پر کالری که وقت زیادی هم برای سوزاندن آن نیاز هست می‌توانید با خوردن صبحانه وقت کافی برای سوزاندن کالری بدست بیاورید.

6- به شما کمک می کند که الگوی خوبی برای خانواده تان باشید.

اگر صاحب فرزند هستید می‌توانید یک نمونه خوب برای آنها باشید. با خوردن به موقع صبحانه می توانید یک نمونه از انجام کارهای گروهی را در آنها تشویق کنید.

7- مواد مغذی اولین چیزی است که بدن در صبح به آن نیاز دارد.

غذاهایی مانند غلات، میوه ها و شیر می‌توانند به عنوان بخشی از صبحانه شما باشند و اگر این وعده را از دست بدهید ممکن است در طول روز مواد مغذی مورد نیاز بدن دیگر تامین نشوند.

8- حذف کردن صبحانه شاید شما را به آدم عبوس و ناراحت تبدیل کند.

اگر صبحانه نمی خورید و دچار این رفتار شده اید شاید بدانید چرا؟ احتمال دارد خودتان متوجه نباشید که نخوردن صبحانه عامل اصلی بروز این رفتار باشد.

با وجود همه دلایلی که گفته شد این مطلب را به خاطر بسپارید هیچ وقت دسر را به عنوان صبحانه میل نکنید چون قند خود را پایین می آورد و شما تمایل پیدا می‌کنید که بیشتر بخورید.

منبع: news.yahoo.com