انواع مختلفی از غذاها در جهت اهداف گوناگونی تهیه می شوند ولی همه آنها یک هدف را دنبال می کنند و آن شاد کردن شماست برای این که بدانید چه غذاهایی باید بخورید تا خود را از ناراحتی و غم دور کنید این مطلب را تا آخر بخوانید.

1- شکلات سیاه

ما مطمئن هستیم شما با خواندن اهمیت شکلات سیاه متعجب نمی شوید. شکلات سیاه روند جریان خون به مغز را بهبود می‌بخشد و موجب افزایش فوری تمرکز و بهتر شدن خلق و خوی می‌شود. بنابراین هر وقت احساس بی حوصلگی کردید یک شکلات میل کنید.

2- عسل

عسل یک ماده غذایی بسیار سالم و بهتر از قند است. اگر شما از افسردگی رنج می‌برید عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید. در عسل کامپفرول و کوئرستین وجود دارد که به درمان افسردگی کمک می‌کند و همچنین در کاهش هرگونه التهاب مغزی موثر است طعم شیرین عسل باعث می‌شود که یک دفعه ناراحتی هایتان را از بین ببرید.

تخم مرغ

3- تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل اینکه یک ماده غذایی بسیار مفید است باید در برنامه غذایی هر فردی وجود داشته باشد. این منبع غذایی شامل ویتامین B, ید , روی, پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 است. تخم مرغ نه تنها احساس خوشحالی به شما می‌دهد بلکه همچنین به معده اطمینان می‌دهد که با سیر بودن احساس خوشحالی کند.

4- ماست

این میان وعده غذایی سرشار از کلسیم خوب شدن اخلاق شما را تضمین می کند. ماست حاوی پروبیوتیک و باکتری های مفید است و به تدریج افسردگی را از بین می‌برد. به علاوه ماست هیچ کالری اضافی به بدن شما وارد نمی کند. پس دفعه بعد هر وقت احساس کردید که سلامتی تان پایین آمده به جای بستنی یک فنجان ماست میل کنید.

چای سبز

5- چای سبز

چای یک نوشیدنی سالم و بسیار پرطرفدار در بین جوانان است. اگر احساس می‌کنید که دچار استرس هستید به نفعتان خواهد بود که یک فنجان چای سبز دم کرده نوش جان کنید. آنتی اکسیدانی که در چای وجود دارد در ایجاد حس آرامش کمک می‌کند و با کشیدن یک نفس تازه خود را رها کنید. چای سبز همچنین از پوسیدگی دندان پیشگیری می کند. پس یک فنجان چای سبز میل کنید تا علاوه بر سرحال شدن از دندان‌های سالم نیز برخوردار شوید.

6- نارگیل

این خبر ممکن است بسیار شوک دهنده باشد که نارگیل حتی اگر خام هم خورده شود منجر به شادی می شود. نارگیل دارای تری گلیسرید (اسیدهای چرب ویژه) است که علاوه بر تغییر در رفتار فرد, به سلامتی مغز نیز کمک می کند و ابته این نکته را به یاد داشته باشید که شیره نارگیل تا حدودی نسبتا ناسالم است. خود را با خوردن نارگیل شاد کنید.

7- اسفناج

اسفناج مانند تمام سبزیجات سبز دیگر افزون بر مفید بودن برای سلامتی به عنوان یک درمانگر خانگی برای بیماری های مختلف دیگر کاربرد دارد و سرشار از آهن است.

منبع: mensxp.com