در میان تمام چیزهایی که می‌توانند از شما سرقت کنند مانند: اموال، جوانی، سلامتی، کلمات، حقوق و … چیزهایی نیز وجود دارند که متعلق به خود خودتان هست و هیچ کس نمی‌تواند آنها را از شما بدزدد. شما با اینها می‌توانید به خوش‌بختی و سعادت برسید.

10 چیز که نمیتوانند از شما سرقت کنند

1- یگانگی شما.

شما تکرار نشدنی هستید. جادویی درمورد شما وجود دارد که همه آن خود شما هستید. داشتن افکار کوچک از خودتان تواضع نیست، بلکه تخریب است. بزرگ اندیشی در رابطه با خودتان، خودپسندی نیست، بلکه یک پیش‌شرط لازم برای رسیدن به سعادت و موفقیت است. شما شایستگی این را دارید که لبخندی بر روی قلب‌تان داشته باشید. نه به دلیل آنچه که شما دارید و یا آنچه که شما انجام می‌دهید، بلکه به خاطر آنچه شما هستید. بله، شما هر روز در حال تغییر هستید، اما شما همیشه شگفت انگیز هستید، چون شما خودتان هستید.

2- آنچه شما درباره خودتان احساس می‌کنید.

مدت زمان طولانی طول می‎کشد تا یاد بگیرید که چگونه خود را از نظر شخص دیگری قضاوت نکنید، اما هنگامی که آن را یاد بگیرید، جهان منتظر گام های بلند شما خواهد بود. همه ما بر روی زمین هستیم تا زندگی خودمان را کشف کنیم، اگر ما سعی کنیم برای ایده های شخصی دیگران زندگی کنیم، هرگز شاد یا موفق نخواهیم شد. پس در مورد آنچه که دیگران درمورد شما فکر می‌کنند نگران نباشید. آنچه آنها فکر می‌کنند آنچنان مهم نیست، مهم این است که شما در مورد خودتان چه احساسی دارید.

3- بصیرت و بینش شما.

اگر شما درست مثل هر کس دیگری فکر کنید، در واقع شما اصلا فکر نمی‌کنید. بینش خود را دنبال کنید. کاری را بکنید که خودتان احساس می‌کنید باید انجام دهید. هرگز خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. هرکس مبارزات، چالش های خاص خود و مسیرهای مختلف را دارد که با توجه به آنها باید تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید، لازم نیست تا شما منتظر شرایط خارجی باشید تا زندگی تان همچون رویاهایتان شود. آنچه شما دنبال آن هستید در حال حاضر در جایی در درون شما نهفته است.

4- علاقه شما.

به دنبال علایق خود باشید و آن چیزی را انجام دهید که برایتان مهم است. به دنبال عشق و اشتیاقات خود باشید و هر آنچه مرتبط به آن است. به دنبال علایق بودن، آنها را برایتان به ارمغان می‌آورد، اتفاقات بسیار خوبی برایتان رقم می‌خورد. حتی اگر همه چیز طبق انتظارات شما پیش نرود، شما هنوز هم در جهت درست هستید. وقت خود را برای علایق خود صرف کنید، مهم نیست که چقدر به آن می‌رسید.

5- عزم راسخ و اراده شما.

هنگامی که زندگی به شما چیزی می‌دهد که باعث ترس شما می‌شود، هنگامی است که زندگی فرصتی برای رشد و افزایش قدرت و شجاعت می‌دهد. هیچ چیز پایدار در این دنیای دیوانه‌وار وجود ندارد؛ حتی اشتباهات، شکست و یا مشکلات. اگر شما چشم خود را باز نگه دارید و ثابت قدم پیش بروید، در نهایت آنچه که نیاز دارید را پیدا خواهید کرد.

6- نگرش شما.

آنچه هیچ‌کس نمی‎تواند از شما دور کند، راهی است که شما برای پاسخ به آنچه که دیگران به شما می‌گویند و با شما رفتار می‌کنند، انتخاب می‌کنید. آخرین آزادی های شما، انتخاب نگرش‌تان با توجه به شرایط موجود است. شادی و مثبت بودن را انتخاب کنید. همیشه پیدا کردن خوشبختی در خودمان آسان نیست. صرف‌نظر از وضعیتی که با آن مواجه هستیم، نگرش ما انتخاب ما است. با لبخندی به نگرش های مثبت از کنار افراد منفی و اعمال آنها دور شویم.

7- توانایی شما برای گسترش عشق و مهربانی.

معیارهای سنجش زندگی‌تان تنها در آنچه اندوخته اید نیستند، بلکه بیشتر در آنچه شما به صورت آزادانه به دیگران بخشیده اید هستند. نیکوکاری می‌تواند در شکل یک لبخند، گوش فرا دادن و یا دستی گرفتن باشد. برای بسیاری از مهربانی ها حتی نیازی به پرداخت یک ریال هم ندارید. به یاد داشته باشید، هدف نهایی از همه اهداف این است که شاد باشید. اگر شما می‌خواهید خوشحال باشید، کسانی را که در اطراف‌تان هستند را خوشحال کنید.

8- امید شما.

کوله باری که دارید موجب شکسته شدن شما نمی‌شود، بلکه نحوه حمل آن می‌تواند شما را به سمت شکست بکشاند. بزرگترین موانعی که بین یک فرد و آنچه که در زندگی می‌خواهد وجود دارد، خواست، اراده و تلاش برای آن است، و ایمان به این باور که می‌تواند به هدف برسد. امید زمزمه ای در وجودتان است که وقتی تمام دنیا فریاد می‌زند “غیر ممکن است!” امید می‌گوید “ممکن است.”

9- دانش و تجربیات زندگی شما.

سرشت و دانایی در طول زمان مجسمه شده اند. آنها با از دست دادن، درس گرفتن، و پیروزی می‌آیند. آنها پس از شک و تردید، سپس حدس و مجهولات می‌آیند. اگر راهی قطعی برای موفقیت وجود داشت، هر کسی آن راه را می‌رفت. بذرهای موفقیت‌تان در شکست های پیشین کاشته می‌شوند. بهترین خاطرات از پیروزی در بزرگترین مبارزات بدست می‌آیند. بنابراین، در برابر مشکلات و ناملایمی ها مقاوم ایستاده، یادگیری را ادامه دهید و زندگی را حفظ کنید.

10- انتخاب شما برای حرکت عاطفی.

اجازه ندهید که روابط گذشته و اشتباهات قدیمی، آینده شما را خراب کنند. اجازه ندهید هیچ‌کس یا هیچ‌چیزی به شما صدمه بزند. اگر شما به بخشی از زندگی گذشته خود که دیگر نقش مثبتی در آینده تان ندارد، اجازه مداخله بدهید، مانند این است که به خوشبختی‌تان اجازه دهید تا در چاله ای سیاه بیافتد. درس بگیرید، درد را رها کرده و حرکت کنید. به یادآوردن زخم‌ها ما را به یاد جایی که قبلا بوده ایم می‌اندازند نه قله ای که می‌خواهیم در آن باشیم.

منبع: +