آرامش

1. کمی بنشینید و بیندیشید!

اگر به یوگا و این سبک ورزش‌های آرامش بخش شرقیان دور اعتقاد یا تمایلی ندارید، بهتر است به یاد داشته باشید که انجام فعالیت‌هایی چون پیاده روی، شنا، نقاشی یا نشستن و تمرکز دوای درد شماست. اگر دوست دارید در کنار کاهش فشارهای روحی قدری هم وزن کم کنید پیاده روی گزینه‌ای طلایی است؛پس از آن غافل نشوید.

2. از ته دل نفس بکشید!

تنفس‌های سطحی یکی از مهم‌ترین علائم وجود استرس و فشارهای روحی در وجود شماست. بهتر است به محظ مشاهده چنین موردی پیش از مراجعه به پزشک با تمرین، نفس‌های آرام و عمیق‌تری بکشید. وتلاش کنید فضای شش‌های خود را از هوا پرکنید. تمرکز بر این نفس‌ها موجب بزرگ شدن حجم دیافراگم می‌شود.

3. خداحافظ قهوه، سلام چای!

قهوه دارای مقادیر زیادی کورتیزول است، این هورمون نه تنها موجب افزایش بی قراری و اضطراب خاطر شما می‌شود، بلکه برایتان اضافه وزن را نیز به ارمغان می‌آورد! پس دوستان، بهتر است به ماده طبیعی‌تری چون چای سبز رجوع کنید. اگر تلخی آن با مذاقتان سازگار نیست چای سبز خالی ننوشید. خوشبختانه امروزه در بازار انواع و اقسام چای سبز کیسه‌ای با طعم‌های ساده، لیمویی، عسل و … برای ذائقه‌های گوناگون یافت می‌شود.

4. به موسیقی گوش فرا دهید!

گوش کردن به موسیقی‌های ملایمی چون آثار یانی، کیتارو و پیانیست معروفی چون ریچارد کلایدرمن در کنار سایر آواهای آرامش بخش، نوای طبیعت، صدای آب و دریا همگی انتخاب‌های خوبی برای ساعات پایانی یک روز خسته کننده و بازگشت شما به خانه است. راستی، از همسر عزیزتر از جانتان بخواهید در زمان پخش موسیقی کمتر پیرامون مسائل داخله و خارجه سخنوری کند!

5. ورزش و نرمش روزانه فراموش نشود!

لزومی ندارد مانند یک قهرمان پرورش اندام یا قوی‌ترین مرد جهان به تمرینات سخت و فضایی بپردازید! انتظار ما از شما، تنها پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه ناقابل است! اگر باز هم می‌گویید که وقت این کارها را ندارید جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی و پیاده روی با تاکسی بهترین فکر ممکن است. یادتان باشد این اقدام نه تنها به تناسب اندام مبارکتان می انجامد که در کنار آن، ترشح مقادیر زیاد ماده آندروفین به آرامش روحی و استراحت بافت مغزیتان منتج می‌شود.

منبع: نشریه سلامت مردان