سیگار

با توجه به این که خون‌ریزی‌های ناگهانی، زایمان، رژیم‌های سخت غذایی، کمبود پروتئین و فقر آهن سبب ریزش مو می‌شود. مصرف دخانیات نیز سبب تشدید ریزش مو خواهد شد. اگر چه دلایل محیطی نقش مهمی در ریزش مو دارد. اما در صورت وجود عوامل ارثی، روند ریزش مو در فرد سریع‌تر رخ می‌دهد و تشدید می‌شود.

پس از بیست سالگی در هر دهه از عمر درصدی از حجم موهای فرد کم می‌شود. این عمر در مردان شایع‌تر است. تا آنجا که در 50 سالگی مردان نیمی از حجم موی خود را از دست می‌دهند. ریزش 50 تا 100 تار مو در طول روز، معمولی است، در صورت استحمام، ریزش تا 150 تار مو نیز طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی و مراجعه به پزشک ندارد.

همچنین عوامل محیطی فیزیکال مانند استفاده طولانی مدت از اتوی مو، سشوار و سایر وسایل حالت دهنده سبب ریزش مو می‌شود. ضمن اینکه استفاده از صاف کننده‌ها و فر کننده‌های شیمیایی نیز روند را تشدید می‌کند. استفاده از رژیم‌ای غذایی صحیح، پرهیز از عوامل شیمیایی و فیزیکی مضر، پرهیز از استرس های روحی، توجه به سلامت روحی، توجه به سلامت عمومی و استفاده از مواد بهداشتی استاندارد برای جلوگیری از ابتلا به ریزش مو توصیه می‌شود.

استفاده از شامپو و شوینده‌های استاندارد برای جلوگیری از ریزش مو به افراد توصیه می‌شود، گران بودن محصولات دلیلی برای سلامت آن نیست و محصول استاندارد محصولی است که مجوزهای استاندرد لازم را کسب کرده باشد.

منبع: مجله زیبایی سالم