بنابر آمار و ارقامی که به تازگی موسسه IHS iSuppli در اختیار رسانه های جمعی قرار داده است، شرکت اپل که در زمینه تولید تجهیزات و برنامه های رایانه ای فعالیت می‌کند، توانسته است در بازار تبلت ها نیز به عنوان برترین شرکت فعال حضور جدی خود را به اثبات برساند.

بنا به این گزارش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی که منتهی به ماه ژوئن می‌شود، کمپانی اپل با موفقیت توانسته است بیش از هفتاد درصد تبلت های فروش رفته را به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که، جدیدترین مدل تبلت های تولیدی اپل تنها چند هفته پیش از پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازار عرضه شده بود که با اقبال عمومی همراه شده بود و توانسته بود نظر مساعد بازار و کارشناسان اقتصادی را جلب نماید.

در این مدت اپل توانست با فروش بیش از 17 میلیون دستگاه، بازار را قبضه کرده و حدوداً هفتاد درصد از سهم آن را به محصولات به خود اختصاص دهد. جالب اینکه در سه ماهه نخست سال جاری اپل توانسته بود در مقام نخست تنها 58 درصد بازار را تسخیر نماید.

بنا به این گزارش پنج شرکت تبلت ساز برتر جهانی عبارتند از اپل، سامسونگ، آمازون، ایسوس و بارنز اند نوبل. سامسونگ الکترونیکس از کره جنوبی با اختلافی معنی دار پشت سر اپل در حرکت است و در همین مدت 2.3 میلیون دستگاه از محصولات خانواده گلکسی را که 9.2 درصد از بازار جهانی تبلت ها است را به نام خود کرده است.

پس از سامسونگ چشم بادامی ها، تبلت کیندل فایر محصول سایت کتاب فروشی آمازون گاو چران ها با 1 میلیون دستگاه فروش و پس از آن تبلت های سری ترانسفورمر ایسوس و نووک محصول بارنز اند نوبل به ترتیب با 688 و 459 هزار دستگاه فروش قرار دارند که تنها 2.8 و 1.9 درصد بازار هستند.

در ذیل می‌توانید جدول فروش تبلت ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را ملاحظه کرده و برای مقایسه بهتر می توانید به نمودار ذیل رجوع نمایید.

منبع مقاله