شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هدفون آیپاد خود را از گوشتان در آورده و قبل از اینکه آن را خاموش کرده باشید داخل جیب یا کیف خود گذاشته باشید و به این ترتیب مقدار زیادی از شارژ باتری آیپاد خود را از دست داده باشید. سانمی هوانگ، هیجونو لی و جیوون سئوک راه حل جدیدی با استفاده از مفهوم لوله هوا ارائه کرده اند. گوشی های دارای لوله هوا پخش کننده ی MP3 شما را زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش می کنند.

طبق اطلاعات منتشره از سوی شرکت طراحی یانکو «گوشی های دارای لوله های هوا مجهز به سنسورهای فشار در قسمت گوش هستند. این سنسور ها می توانند تشخیص دهند که آیا کاربر هنوز از گوشی استفاده می کند یا اینکه آن ها را از گوش خود خارج کرده است». به این ترتیب شما مطمئن خواهید بود در صورت در آوردن گوشی از گوش خود دیگر شارژ باتری خود را از دست نخواهید داد.

برای خود من به شخصه چندین بار پیش آمده که برای صحبت کردن با کسی گوشی را از گوشم درآورده ام و فراموش کرده ام که دوباره آن را در گوشم قرار دهم و این یعنی که چند ساعت بعد متوجه شده ام پخش کننده ی من هنوز در حال پخش موسیقی است و مقدار زیادی از شارژ باتری من از دست رفته است. به همین خاطر همیشه دوست داشته ام که گوشی ها به عنوان کلید خاموش و روشن عمل کنند.

اگر این رویا به حقیقت بپیوندد و البته در صورت ملاحظات مربوط به انرژی در فرآیند ساخت که در مجموع قابلیت ذخیره ی انرژی این گوشی ها را توجیه پذیر کند بدون شک من با تمام قوا از آن ها حمایت خواهم کرد!

منبع